В. Белый: для поступления нужен «плавающий минимум»

Вместо «среднего балла аттестата» для поступления нужно ежегодно переменное минимальное значение

В. Белый: для поступления нужен «плавающий минимум»

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

ЯКІСТЬ ОСВІТИ: старі і нові інструменти – ІV.

Мова про організаційний інструментарій того, що у народній мудрості закарбовано як «Кінець - справі вінець».

АТЕСТАТ

На проблему якби «непотрібних» на погляд деяких недалеких розумом здобувачів освіти знань як чинників їхньої освіченості можна вплинути значно краще, ніж зараз те «робиться» так званим «середнім балом атестата» завдяки наступному рішенню.

Потрібно лише замість просто «середнього бала атестата» запровадити «плаваюче» кожного року мінімальне його значення, за якого здобувач освіти не допускається до участі у кампанії вступу до закладів до того чи іншого рівня продовження освіти.

Скажете, що так система буде звужувати конституційні права особи? Не буде, бо право на навчання не є правом на вимагання незаробленої реальними навчальними зусиллями оцінки.

«ОСТАННІЙ» ДЗВІНОК

Таке «закінчення» навчального року, коли потрібно продовжувати забезпечувати навчання більшої частини учнів і одночасно здійснювати ДПА/ЗНО для випускників 11-х класів є виправданим хіба що як епізод на один-два перехідних роки. Подовження такої практики стане більш ніж позором для організаторів справи.

Нічого системі не заважає закінчувати щорічно навчальний рік в останню п'ятницю травня, а з першого понеділка червня починати ДПА/ЗНО для кожного рівня освіти, хіба що за винятком початкової школи. Так відпадає як шарада зі святами «Останнього (який не для всіх в один час) дзвоника», так і надумана проблема «свята» вручення атестатів - обов'язково, щоб до початку сесії ЗНО.

У сотнях країн світу вже давно здійснення ДПА/ЗНО сформувалося як єдиний і цілісний процес, і тільки по його завершенню підбиваються інтегральні підсумки навчання. У кого як, але не так, щоб його рвати навпіл тільки тому, що декому ЗНО не є потрібним. Нічого страшного, почекає товаришів і прийде разом на загальне фінішне дійство – захід про закінчення загальної середньої освіти. Тим більше, що все має йти до того, щоб всі все здавали у форматі незалежного оцінювання, результати якого кожен використає для вступу до закладу бажаного рівня чи початку прямої трудової діяльності.

Великим організаційно-дисциплінуючим чинником такий термін здійснення всіх ДПА/ЗНО у червні стане ще й тому, що ВСІ вчителі, з одного боку, не мають занять за розкладом, а з іншого, продовжують отримувати зарплату.

Протестувати проти участі у тих чи інших, потрібних системі, атестаційних заходах означало б одне – підпасти під ризик звільненим з роботи за саботаж. Крім того, очікування доплати за те до основної зарплати матиме підстави лише для випадків, коли обсяги та рівень складності атестаційної роботи перевищуватимуть середній денний заробіток шкільного педагога.

Так само залучення професійно успішних та відповідальних працівників до здійснення незалежних атестаційних процедур слугуватиме конкретним індикатором підвищення його рівня кваліфікації, що має відображатися на розмірі його тарифікаційного окладу.

Оригинал

Освіта.ua
11.11.2016

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев