Александр Элькин: пост про #ДІТИІПАПЕРИ

Наша команда готова 6 лет своей жизни отдать на то, чтобы менять систему образования в стране

Александр Элькин: пост про #ДІТИІПАПЕРИ

Автор: Александр Элькин, председатель подкомитета общего среднего образования в Общественном совете при Министерстве образования и науки Украины.

Шановні всі! Ми зараз маємо страшенну купу роботи, тому перепрошуємо, що не можемо приділити увагу та відповісти на кожен коментар на багатьох ресурсах і приватних сторінках.

Оскільки наше «полювання на бюрокразавра» http://mon.edcamp.org.ua викликало широке обговорення, і часто коментарі-судження багато в чому подібні, відповідаємо на все тут, зібравши ті, які найчастіше повторюються:

1. «У вас нічого не вийде. / Це вже не перша спроба позбавитися паперів, але МОН все одно нічого не дасть вам зробити. / Ви тільки знов даремно дасте надію вчителям, а потім знову всіх розчаруєте»

– Якщо у нас не вийде з першого разу, ми будемо робити вдруге. І втретє. І стільки разів, скільки знадобиться, поки зробимо.

Дослідження міжнародної компанії McKinsey&Company та Всесвітнього економічного форуму (які ми, крім іншої літератури, регулярно вивчаємо) свідчать, що зміни у сфері освіти ніколи не бувають швидкими й безболісними; для забезпечення принципових змін в освіті треба у середньому 6 років, і це за умови сталості політичної волі та безперервності процесу.

Так от – наша команда готова 6 років свого життя дати на те, щоб змінювати систему освіти в нашій країні. Бо ми збираємося жити в цій країні, і хочемо, щоб наші діти вчилися тут.

МОН дуже прилюдно погодилося працювати з зібраними даними та робити реальні зміни. І тепер намагання «зійти з дистанції» навряд чи видається можливим.

Якщо нічого не робити – то точно нічого не зміниться. Хочете – приєднуйтеся. Якщо виступаєте проти наших намагань, то що – хочете, щоб усе залишилося як є?..

Можна, звісно, почекати років 5, поки все зміниться, але ми вважаємо, що зміни – це ми самі.

До речі, коли ми починали створювати сайти школам у мережі School Champion Ukraine (зараз це понад 8 тисяч шкіл), або коли планували першу (не)конференцію EdCamp Ukraine, не маючи ні копійки, або коли починали антидискримінаційну експертизу підручників, – на нас щоразу крутили пальцем біля скроні, але все вдалося! Тож ми вже звикли до такої реакції, вона нам тепер є наче орієнтиром, що ми все робимо правильно ;-)

2. «EdCamp Ukraine відбиває грант»

– Якщо знаєте, грант якого саме донора, то й нам скажіть, будь ласка! :-) Щоб поселити й нагодувати 500 вчителів і вчительок у квітні 2016 року, ми вже збирали гроші на Спільнокошт - колективне фінансування проектів, наших постійних та спорадичних партнерів просимо про підтримку по мірі можливості – тож новому донору будемо тільки раді!

3. «EdCamp Ukraine піарить МОН»

– Дякуємо за таке визнання нашого авторитету :-)

Якщо серйозно, наша позиція така: коли відкривається «вікно можливостей», то нерозумно цим нехтувати. Якщо нинішнє МОН конкретно зараз готове співпрацювати з громадськістю – ми будемо співпрацювати.

Смішно ж думати, що якісь сталі зміни можливі без участі держави.

4. «EdCamp Ukraine просто збирає базу активних учителів, обіцяючи їм дебюрократизацію»

– На сьогодні спільнота відповідального вчительства EdCamp Ukraine – тисячі проактивних вчителів і вчительок та їхніх колег, адміністраторів освіти, батьків та інших стейкхолдерів освіти.

Це вже критична кількість агентів змін для того, щоб щось зрушилося з місця.

Коли ми стартували ініціативу «Діти і папери», то менше всього думали про базу, це виявився такий «побічний» ефект, – дякуємо, що підказали.

Якщо хтось думає, що через нас можна буде продавати якісь робочі зошити чи щось подібне, то не розраховуйте (пропозиції вже були ;-) ). Ми високої думки про самостійність і відповідальність спільноти та надто цінуємо довіру вчительства, щоб «спамити» їх усім підряд.

5. «Ви молодці! / Продовжуйте робити те, що робите / Ми з вами!»

– Щиро дякуємо вам за те, що разом з нами – вірите і робите! Навіть не хвилюйтеся – ми в хорошому сенсі ненормальні й оптимістичні, і що нас не вбиває, те робить нас сильнішими ;-)

І наостанок. Знаєте, зараз усі так красиво говорять про необхідність консолідації незалежних сил... а що ж по факту? Невже все навпаки, шановні?..

Оригинал

Освіта.ua
21.09.2016

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев