![]() |
Сколько можно мучить учителей сбором справок об обучении и шатанием по квартирам |
Виктор Громовой: маразм №6 - "У нас на районе"
Автор: Віктор Громовий, освітній експерт, заслужений вчитель України.
Скільки вже можна мордувати вчителів цим «мікрорайоном», збором довідок про навчання, писаниною і вештанням по квартирам, де тільки дуже виховані люди (яких меншість) не криють їх всілякими неприємними словами і не звинувачують майже в усьому, що відбувається в країні. Скасуйте нарешті проходження мікрорайонів. Це найнеприємніша і незрозуміла діяльність, яку нав'язують учителеві. Замість того, щоб витрачати час на підготовку до уроків, він змушений ходити по будинкам і школам і збирати довідки про чужих дітей.
Читаємо уважно "Інструкцію з обліку дітей і підлітків шкільного віку", затверджену Постановою Кабінету міністрів № 646 від 12 квітня 2000 р.:
5. Для забезпечення своєчасного і в повному обсязі обліку дітей і підлітків шкільного віку районні, районні у м. Києві та Севастополі держадміністрації разом з органами місцевого самоврядування щороку здійснюють такі заходи:
1) призначають уповноважених з числа працівників житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних та житлових кооперативів, об'єднань (товариств) співвласників багатоквартирних будинків, навчальних закладів, служб у справах неповнолітніх для виконання роботи, пов'язаної з обліком дітей і підлітків шкільного віку. У разі потреби можуть утворюватися робочі групи…
6. Складання списків, їх уточнення щороку здійснюється
уповноваженими районних, районних у мм. Києві та Севастополі держадміністрацій разом з органами місцевого самоврядування у період з 15 травня по 15 серпня.
9. Відділи освіти не пізніше ніж 25 серпня поточного року надають списки дітей і підлітків шкільного віку загальноосвітнім навчальним закладам згідно з їх закріпленням за територіями обслуговування.
Чому відділи освіти замість того, щоб надавати "списки дітей і підлітків шкільного віку загальноосвітнім навчальним закладам згідно з їх закріпленням за територіями обслуговування" вимагають від шкіл складати ці списки?
На якій підставі директори шкіл своїми наказами призначають "відповідальних за облік дітей осіб" з числа вчителів?
Чому зрештою на практиці складанням списків дітей і підлітків шкільного віку займається виключно "вчителька, – мікрорайону нашого жителька"?
Мабуть, тому що вона погоджується виконувати цю роботу за когось. Звісно, якщо вона робить чужу роботу, це зовсім не означає, що хтось за неї щось зробить у школі…
Так, у переліку установ та організацій, які можуть делегувати уповноважених для обліку дітей, "через кому" згадуються і працівники навчальних закладів. Тож, когось із працівників школи теж можна задіяти для виконання цієї роботи, наприклад, техпрацівників, яким немає чого робити в школі в канікулярний час. Але левову частку цієї роботи мають виконувати працівники житлово-експлуатаційних організацій, житлово-будівельних та житлових кооперативів, об'єднань (товариств) співвласників багатоквартирних будинків та служб у справах неповнолітніх.
*Маразм з медицинської точки зору - це стан повного занепаду психофізичної діяльності людини внаслідок атрофії кори головного мозку, викликаної старінням або тривалою хронічною хворобою. У розмовній мові слово «маразм» вживається для позначення стану повної деградації в поведінці кого-небудь, неадекватності вчинків тощо. Використовуючи термін «маразми в освіті» у циклі публікацій «Ліквідовуємо маразми в шкільній освіті», ми маємо на увазі абсурди і деформації, які паралізують розвиток вітчизняного шкільництва.
Освіта.ua
02.09.2016