Елена Панич: о разгрузке школьных программ

Возможно, стоит подумать о системе делегирования полномочий в этих вопросах самим педагогам

Елена Панич: о разгрузке школьных программ

Автор: Олена Панич, кандидат історичних наук, Національний педагогічний університет ім. Драгоманова.

Про розвантаження шкільних програм. Анонсоване міністром освіти розвантаження шкільних програм заслуговує на повну підтримку. Взагалі приємно було слухати, яку велику роботу пророблено в цьому напрямку для того, щоб Колегія МОН сьогодні змогла затвердити зміни до програм (не стандарти, не самі програми, а лише рекомендації до змін нині існуючих програм). При тому, що обсяг таких змін не перевищує 10%, все ж таки це прорив. Крок назустріч якісній освіті.

Все це було б добре, якби не питання, які мимоволі виникають. Перше з них: хто і як понесе відповідальність за перевантажені програми? Адже протягом тривалого часу знаходилися люди, які системно формували програми, вкладали туди незрозумілі для дітей формулювання, виснажливі і непродумані завдання, і навіть, як з'ясувалося, російський фолькльор. Потім ці програми і підручники в примусовому порядку пропонувалися до роботи шкільним вчителям, попри їхні численні скарги.

Змінити цю систему не було можливості. І навіть зараз це не так легко. Нехай сьогодні ми нарешті маємо прогресивного міністра з не менш прогресивною командою. Але ж часи змінюються. Де гарантія, що з приходом наступного міністра програми не почнуть знову перевантажувати непотрібним і педагогічно некоректним матеріалом?

Також, зізнаюся, трохи дивно слухати, як керівництво високого політичного рівня — заступники міністра, депутати, ректори педагогічних університетів обговорюють деталі шкільних підручників. Звичайно, це дуже зворушливо і демократично, і навіть якось по-материнськи-батьківськи виглядає. Але чи не втрачаємо ми якусь системність у самому підході до цього питання? Коли змістом освіти займаються ті, хто вже стали управлінцями найвищого рангу, а шкільні вчителі знову мусять залишитися в основній своїй масі лише реціпієнтами «нових ідей».

Можливо, варто подумати про систему делегування повноважень у цих питаннях самим педагогам, їхній спільноті. Зрештою, вони чи не найбільше зацікавлені у розв'язанні проблеми.

Такі от мої #нонконформістськідумки

Оригінал

Освіта.ua
05.08.2016

Популярные блоги
Е. Кравченко: неужели только экзамен гарантирует знания? Надо создавать не экзамены, а систему нормального патриотического воспитания в школах
Я. Абрамейцева: в чем цель обязательной математики? Выпускники 2023 важнейшие годы почти не имеют возможности овладевать предметами вообще
Игорь Ликарчук: хайп вокруг оценивания учеников Оценка давно утратила дидактическую значимость и превратилась в холодную формальность для отчета
Е. Козолуп: почему учитель должен работать на 150%? «Менеджеры» довели образование до такого состояния, что учитель должен делать свою работу на 150% при любых условиях
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев