![]() |
Программы будут обновлены, а учителя, которые будут их преподавать, тоже обновятся? |
Игорь Ликарчук: реформы начинаются с учителя
Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.
Медійний простір аж кишить інформацією, що МОН запроваджує серйозні зміни до змісту початкової освіти. Піарщики МОН не встигають придумувати епітетів, для того, щоб підкреслити, що це "вперше", "силами вчителів", "безоплатно", "без участі учених із НАПН" і т.д і т.п. Мені найбільше подобається,що без участі саме тих учених...
А до всього іншого, в цілому позитивно оцінюючи ЧЕРГОВУ спробу щось оновити, хочу зазначити таке.
Зміст буде оновлений, а вчителі, які будуть його передавати учням, також оновляться? Вони усі й відразу оволодіють новими сучасними методиками і технологіями? Кожен учитель отримає сучасне мультимедійне обладнання і достойну зарплату? Педагоги не будуть замучені й забиті звітами, аналізом, узагальненням, а інспектори та шкільне начальство перестануть від них вимагати те, що не знають й самі? Новий зміст і надалі буде набуватися учнями в класах із наповнюваністю 35 і більше? І від оновленого змісту дітлахам у кожній школі стане психологічно та фізично комфортно?
Подібних питань можна поставити безліч. Лише відповіді на них ніхто не дасть. Бо потрібно шукати зовсім інші епітети. А цього не дуже хочеться робити. Як у Зазеркаллі. Колись один мудрий Міністр освіти України, на жаль уже покійний, казав: "Реформи в освіті починаються із вчителя. А не із папірців". Золоті слова.
Освіта.ua
08.07.2016