Игорь Ликарчук: как оформить сбор средств в школах

Каждая школа или детский сад должны получить статус полноценного юридического лица

Игорь Ликарчук: как оформить сбор средств в школах

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

У соцмережах продовжують набирати тисячі лайків пости про так-звану благодійну допомогу в закладах освіти. І людей можна зрозуміти. Бо всім уже набридла існуюча ситуація. Але прикро, що лише невелика кількість людей шукає вихід із неї.

Що також зрозуміло. І дуже часто в пошуках виходу пропонуються такі варіанти, що ведуть не до вирішення проблеми, а до її серйозного ускладнення. Наприклад, заборона збирати гроші в будь-якому вигляді. На мою думку, є дуже простий і адекватний варіант вирішення проблеми.

У найбільш загальних рисах це може бути так. Кожна школа чи дитячий садок повинні набути статусу повноцінної юридичної особи. Як, до речі, й має бути. Юридична особа має власну бухгалтерію й спеціальний фонд кошторису. Цей фонд складається з коштів, які надходять до закладу не із бюджету. Але потрапивши на спеціальний рахунок, вони стають бюджетними. Тобто їхнє використання здійснюється на тих же засадах, що і бюджетних коштів. Як, до речі, й контроль за ними.

Для того, щоб мінімізувати грошові потоки поза спецрахунком, необхідно роботу школи й директора оцінювати, серед іншого, й за кількістю коштів, які поступили на цей рахунок... А будь-які інші варіанти залучення коштів вважати незаконними... Це є дуже загальний виклад цього механізму. Подробиці можу повідомити тим, кого вони цікавлять.

Переконаний, що найбільшими противниками запровадження цієї моделі будуть 85 % нинішніх керівників закладів освіти і 95% чиновників від освіти та 100% чиновників рай, міськ, обладміністрацій. У об’єктивності цих цифр не сумніваюся. А якщо так, то запропонований варіант – правильний.

Оригинал

Освіта.ua
17.06.2016

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев