Игорь Ликарчук: как оформить сбор средств в школах

Каждая школа или детский сад должны получить статус полноценного юридического лица

Игорь Ликарчук: как оформить сбор средств в школах

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

У соцмережах продовжують набирати тисячі лайків пости про так-звану благодійну допомогу в закладах освіти. І людей можна зрозуміти. Бо всім уже набридла існуюча ситуація. Але прикро, що лише невелика кількість людей шукає вихід із неї.

Що також зрозуміло. І дуже часто в пошуках виходу пропонуються такі варіанти, що ведуть не до вирішення проблеми, а до її серйозного ускладнення. Наприклад, заборона збирати гроші в будь-якому вигляді. На мою думку, є дуже простий і адекватний варіант вирішення проблеми.

У найбільш загальних рисах це може бути так. Кожна школа чи дитячий садок повинні набути статусу повноцінної юридичної особи. Як, до речі, й має бути. Юридична особа має власну бухгалтерію й спеціальний фонд кошторису. Цей фонд складається з коштів, які надходять до закладу не із бюджету. Але потрапивши на спеціальний рахунок, вони стають бюджетними. Тобто їхнє використання здійснюється на тих же засадах, що і бюджетних коштів. Як, до речі, й контроль за ними.

Для того, щоб мінімізувати грошові потоки поза спецрахунком, необхідно роботу школи й директора оцінювати, серед іншого, й за кількістю коштів, які поступили на цей рахунок... А будь-які інші варіанти залучення коштів вважати незаконними... Це є дуже загальний виклад цього механізму. Подробиці можу повідомити тим, кого вони цікавлять.

Переконаний, що найбільшими противниками запровадження цієї моделі будуть 85 % нинішніх керівників закладів освіти і 95% чиновників від освіти та 100% чиновників рай, міськ, обладміністрацій. У об’єктивності цих цифр не сумніваюся. А якщо так, то запропонований варіант – правильний.

Оригинал

Освіта.ua
17.06.2016

Популярные блоги
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
В. Онацкий: что делать с учителями-пенсионерами Если учитель достиг пенсионного возраста, то это вовсе не означает, что он не является современным
А. Истер: поиск оптимального формата НМТ-2023 Обязательным для выпускников должно быть тестирование и по истории Украины, и по математике
Александр Мирошниченко: обучение – это не пытки В Украине ребенок без таланта к математике полноценным человеком не считается
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев