Л. Гриневич: нужно изменить содержание образования

Мы должны существенно изменить украинскую школу. Это должно быть образование для жизни.

Л. Гриневич: нужно изменить содержание образования

Автор: Лилия Гриневич, Министр образования и науки Украины.

Моя стратегічна мета – створити таку  систему освіти, яка допомагатиме дитині, незалежно від її походження і здібностей, стати успішною і знайти своє місце у житті, а дорослим – створить можливості для навчання впродовж життя.

Ми маємо суттєво змінити українську школу, насамперед зміст освіти – чого ми навчаємо дітей. Це має бути  освіта для життя. Ми перейдемо від трансляції величезної кількості знань і вимог відтворювати ці знання, до формування у школярів умінь критично мислити, співпрацювати в команді, вирішувати проблеми, самостійно шукати і аналізувати інформацію, володіти фінансовою грамотністю і навичками підприємництва, бути готовими навчатися впродовж життя.

Хочу підкреслити: фінансова грамотність і підприємництво – це не нові предмети для навчання в школі. Це компетентності, які мають бути розвинені у дітей як результат вивчення, зокрема, математики.  Ми маємо змінити зміст навчання, щоб молодші школярі вміли порахувати свій бюджет походу в магазин чи зоопарк, а старші – вміли розрахувати відсотки за депозитом чи свої податки. Щиро переконана, що школа – це не тільки сума знань, це місце, де закладаються цінності і вони також мають стати частиною змісту освіти.

Одночасно ми маємо підготувати вчителів до викладання осучасненого змісту: змінити підходи до викладання в педагогічних вишах і підвищення кваліфікації вчителів. Новий зміст освіти вимагатиме знання нових сучасних методик та інших підходів до оцінювання знань.

Поряд зі стратегічними завданнями і продовженням реформи вищої освіти, є низка нагальних кризових питань.

До мого приходу в міністерство не були вирішені питання своєчасного забезпечення цьогорічних випускників шкіл атестатами і свідоцтвами. Ми вже ухвалили необхідні рішення і хочу заспокоїти і школи, і випускників, що атестати і свідоцтва будуть видані вчасно. При цьому ми здешевили вартість цих документів і держава зекономить бюджетні кошти. Інше гаряче питання – друк підручників: своєчасно видати підручники для 8-го класу і нарешті допомогти органам місцевого самоврядування закупити підручники для 4 та 7 класів, які досі не доставлені в школи в повному обсязі. Ми маємо терміново вирішити ці нагальні тактичні питання, однак наша стратегічна мета інша: повністю змінити підхід і логістику підготовки і відбору підручників. Тому що, як і зміст освіти, підручники мають нарешті переорієнтуватися на дитину, на її вікові здібності і особливості, на сучасний зміст.

Оригинал на сайте «Новое время»

Освіта.ua
04.05.2016

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!