Андрей Маляр: есть ли в нашем образовании система?

Образованию нужно восстановить кадровый потенциал и скинуть балласт, проведя люстрацию

Андрей Маляр: есть ли в нашем образовании система?

Автор: Андрей Маляр.

В освіті системна криза? А чи є в освіті система?

Незалежна думка батька, який намагався поспілкуватись з освітянами з приводу встановлення відеонагляду в школах.

На жаль, це спілкування назвати приємним та конструктивним не можна. Так, як і не можна назвати приємним та конструктивним те, що відбувається в системі освіти.

Вивчаючи та аналізуючи досвід навчання наших дітей в українських освітніх закладах, можна зробити висновок про те, що системою освіти у нас називають споруду, яку зводять без фундаменту, але жваво та дорого. Виникає уява чогось великого та непорушного. А коли тебе життя зводить з цією системою, то виявляється що це Колос на глиняних ногах, неприступний та самовпевнений, створений в кращих традиціях радянської пропаганди.

Чверть століття ми живемо в цій гіпертрофованій радянсько-українській дійсності, переплетінні радянських освітніх стандартів та кадрів з великою тягою до комфорту та грошей, під красномовною назвою — система освіти. Вказана система не намагається змінитися та удосконалитися, вона докладає максимальних зусиль аби вижити та заробити.

І це тільки верхівка айсбергу. Саме проблемне в цій системі – це кадри, які відчуваючи свою велич та перевагу, ставляться до батьків як до людей другого сорту, які нічого не розуміють в питаннях освіти та виховання.

Деякі освітяни взагалі вважають, що виховання дітей не входить до компетенції школи. А всі ті закони про освіту — то так, десь в іншому вимірі.

Виникає питання – чому можуть навчити та як можуть виховувати наших дітей такі спеціалісти?

Підсвідомо розумію, що відеоспостереження то не є панацея, а можливо, взагалі це лікування невиліковного.

Але, необхідно усвідомити, що це крик душі батьків, які не можуть вплинути на те, що коїться в школах та дитячих садках.

На мій погляд, долати кризу в системі освіти потрібно зі створення нової системи, що відповідає вимогам сучасного суспільства, реанімації кадрового потенціалу, позбавлення від баласту шляхом проведення люстрації в освіті.

«Краще п’ять років помилок, аніж п’ятдесят років саботажу», — казав Вацлав Гавел.

Вважаю, що вже час схаменутись та замислитись над тим, що буде далі.

Оригинал

Освіта.ua
06.02.2016

Популярные блоги
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
А. Сидоренко: зачем репетиторам 200 баллов ЗНО? Показателем высокой квалификации педагога является успешность его учеников, в том числе по результатам ЗНО
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев