![]() |
Образованию нужно восстановить кадровый потенциал и скинуть балласт, проведя люстрацию |
Андрей Маляр: есть ли в нашем образовании система?
Автор: Андрей Маляр.
В освіті системна криза? А чи є в освіті система?
Незалежна думка батька, який намагався поспілкуватись з освітянами з приводу встановлення відеонагляду в школах.
На жаль, це спілкування назвати приємним та конструктивним не можна. Так, як і не можна назвати приємним та конструктивним те, що відбувається в системі освіти.
Вивчаючи та аналізуючи досвід навчання наших дітей в українських освітніх закладах, можна зробити висновок про те, що системою освіти у нас називають споруду, яку зводять без фундаменту, але жваво та дорого. Виникає уява чогось великого та непорушного. А коли тебе життя зводить з цією системою, то виявляється що це Колос на глиняних ногах, неприступний та самовпевнений, створений в кращих традиціях радянської пропаганди.
Чверть століття ми живемо в цій гіпертрофованій радянсько-українській дійсності, переплетінні радянських освітніх стандартів та кадрів з великою тягою до комфорту та грошей, під красномовною назвою — система освіти. Вказана система не намагається змінитися та удосконалитися, вона докладає максимальних зусиль аби вижити та заробити.
І це тільки верхівка айсбергу. Саме проблемне в цій системі – це кадри, які відчуваючи свою велич та перевагу, ставляться до батьків як до людей другого сорту, які нічого не розуміють в питаннях освіти та виховання.
Деякі освітяни взагалі вважають, що виховання дітей не входить до компетенції школи. А всі ті закони про освіту — то так, десь в іншому вимірі.
Виникає питання – чому можуть навчити та як можуть виховувати наших дітей такі спеціалісти?
Підсвідомо розумію, що відеоспостереження то не є панацея, а можливо, взагалі це лікування невиліковного.
Але, необхідно усвідомити, що це крик душі батьків, які не можуть вплинути на те, що коїться в школах та дитячих садках.
На мій погляд, долати кризу в системі освіти потрібно зі створення нової системи, що відповідає вимогам сучасного суспільства, реанімації кадрового потенціалу, позбавлення від баласту шляхом проведення люстрації в освіті.
«Краще п’ять років помилок, аніж п’ятдесят років саботажу», — казав Вацлав Гавел.
Вважаю, що вже час схаменутись та замислитись над тим, що буде далі.
Освіта.ua
06.02.2016