И. Ликарчук: пропасть для профтехобразования

Пропасть профтехобразования из-за перехода на финансирование из местных бюджетов

И. Ликарчук: пропасть для профтехобразования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования.

Учора й сьогодні до мене телефонували десять директорів професійно-технічних навчальних закладів із різних регіонів України — моїх старих друзів. Усі суголосно волають про одне: «Система профтехосвіти на краю бездонної прірви через передачу ПТНЗ на фінансування з місцевих бюджетів».

Особливо складна ситуація в містах обласного підпорядкування. Хороші заклади або закриються, або значно обмежать обсяги освітньої діяльності. Не кажучи про такі речі, як харчування учнів, серед яких майже всі із бідних сімей, утримання гуртожитків, тепло і водопостачання.

За словами моїх друзів — це справжня катастрофа. Чи хтось із високопомадовців від освіти та місцевих владців усвідомлюють хоча б дві речі? Перша: за руйнацію системи підготовки робітничих кадрів колись доведеться відповідати. Друга: де будемо брати слюсарів, мулярів, механізаторів та інших робітників? Чи замістимо їх юристами, менеджерами й економістами?

Згадую, як на початку 90-х провідні вчені й політики підготовку кваліфікованих робітничих кадрів називали важливою складовою системи національної безпеки України. Які ж ми недалекоглядні?

Оригинал

Освіта.ua
22.01.2016

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев