Светлана Вовк: законопроект в целом «антирыночный»

Экономические положения закона «Об образовании» исключают эффективный обмен и конкуренцию

Светлана Вовк: законопроект в целом «антирыночный»

Автор: Светлана Благодетелева-Вовк, преподаватель.

Дякую пані Анастасия Кислинская і Svitlana Oleksiuk за посилання на доопрацьований текст законопроекту "Про освіту"

Загальне враження — вже краще. Викладені положення мають логічний, послідовний характер. Запропонована концепція є системною. 

Однак, як на мене, розділи щодо управління та економіки/фінансування не відповідають потребам розвитку освіти.

В розділі про управління знову мова йде про повноваження, без передбачення відповідальності за їх невиконання. Контроль, як система зворотнього зв'язку інституціоналізований слабко. Імовірно тому, що у нас загалом погано уявляють, що таке зворотній зв'язок і як його варто організовувати. Наприклад, нечітко визначена сфера повноважень освітнього омбудсмена.

До речі, проблемним є питання роботи суб'єктів освітньої діяльності фізичних осіб, бо передбачається їх ліцензування, а у положеннях щодо ліцензування згадуються тільки юридичні особи. Тобто маємо справу з колізією.

Щодо економіки освіти, то прогресом є визначення освітньої послуги, однак, у відповідному розділі нема жодного натяку на те, як визначається вартість освітніх послуг. Це серйозний недолік, оскільки при наявності договірних відносин і будь-яких можливостей фінансування існує імовірність зловживань бо встановити справедливу ціну освітньої послуги неможливо (відсутній навіть натяк на такий механізм). Знову-таки жодного натяку не має про ринок освітніх послуг і його зв'язок з ринком праці.

Думаю, економічні положення законопроекту є загалом антиринковими, тобто такими, що унеможливлюють ефективний обмін та започаткування конкуренції/кооперації у сфері освіти.

Видно, ідеологи проекту розраховують запустити інший, відмінний від ринкового, еволюційний процес відбору освітніх закладів. Який саме? Певно чиновницький, адміністративно-командний. Це викликає, як каже Меркель, глибоку занепокоєність.

Оригинал

Освіта.ua
11.01.2016

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев