Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет

Далеко не Клопотенко, Супрун или Гриневич виноваты в том, что перемен к лучшему не происходит

Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет

Автор: Дарина Коптило, консультант по вопросам образования, педагог, мама 5 детей.

Ще тільки лінивий не писав про Клопотенка.

Але й моя черга надійшла.

Читаю пости, жахаюся коментарям.

Я в силу своєї роботи пов'язана зі школою та НУШ.

І чую від багатьох батьків, що НУШ – то повна «фігня». А коли починаю уточнювати та розпитувати, розумію, що вчитель взагалі не працює за НУШ. Ну хіба підручники.

Багато вчителів або не зрозуміли принципів НУШ, або навіть саботують її.

Власне, те саме я бачу і з реформою харчування.

Одна з моїх улюблених книг по менеджменту та маркетингу – «Стратегія блакитного океану».

Там є розділ про впровадження реформ на середньому та найнижчому рівнях. І яку б чудову стратегію не придумали топ-менеджери, її можуть звести нанівець виконавці, якщо їм не пояснити, що, власне, відбувається.

Прості робітники не сприймають змін, бо це:

  • щось невідоме, це некомфортно;
  • страх бути звільненим або втратити звичний рівень доходу;
  • небажання вчитися новому;
  • американці про таке не пишуть, але в наших реаліях – це і страх втрати доходу від незаконних схем;
  • саботування реформи середньою ланкою менеджерів та видання неадекватних розпоряджень виконавцям.

Це, до речі, і медичної реформи стосується.

Усі знають, що часто кухарі крадуть продукти, лікарі вимагають прямих або непрямих хабарів, учителі можуть підштовхувати батьків платити їм за додаткові заняття.

Боронь Боже, щоб ви подумали, що я думаю, що всі такі.

Ні.

Я знаю чудових вчителів та лікарів (кухарів шкільних їдалень не знаю), які совісно роблять свою роботу, ростуть як професіонали, вчаться, які хочуть змін.

Але не всі такі.

І далеко не Клопотенко, Супрун чи Гриневич винні в тому, що змін на краще не відбувається.

Оригинал

Освіта.ua
17.01.2022

Популярные блоги
И. Ликарчук: педагогам школ не должны урезать зарплату Почему сокращение бюджетных расходов в образовании нужно проводить за счет тех, кто проводит уроки?
Тамара Гориха Зерня: мы потеряем много абитуриентов Государство должно максимально упростить условия вступления и расширить госзаказ.
А. Истер: упрощенное ЗНО нуждается в коррекции Предложение «выпускники будут сдавать мультипредметный онлайн-тест» требует коррекции
И. Ликарчук: система ЗНО стала на путь стагнации Спасти систему ЗНО от краха или исчезновения смогут только новые команды и технологии
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
БОй
Вы все говорите о недостатках учителей, и о низкой мотивации учеников, но опять упускаете главное: учитель тоже ученик которого нужно мотивировать. Низкая зарплата, родители и сами ученики ( уже не цветочки, а ягодки) убивают мотивацию учить. Возьмем за пример школьника. Я допустим его учу уму разуму (хотя бы стараюсь), а он на выходных в ответ взрывает петарды под окнами. Делайте выводи.
Петро Дмитрович
"...Спосіб навчання в сучасній українській школі не мотивує дітей до навчання. Матеріал підручників затеоретизований, переобтяжений другорядним фактологічним матеріалом..." То це середня ланка створює такі програми та підручники? Як говорив покійний Іван Степанович: "...Не можна впихнути невпихуєме...". Ви почитайте критерії оцінювання знань за 12-бальною школою. Навіть учні 8-10 класів, ознайомившись з ними, сказали: "Ті, що готували та затверджували ці критерії, живих учнів бачили тоді, коли самі ходили до школи. А вчителі через те і саботують, не не хочуть, а не можуть зробити так. Звиняйте, як кажуть, але інших у нас чи вас учителів немає. Правда, скоро і цих не буде.