С. Вовк: проблемы аккредитации украинских вузов

Евроинтеграция - это дорого, но другого пути для улучшения качества институтов нет

С. Вовк: проблемы аккредитации украинских вузов

Автор: Светлана Вовк, преподаватель.

Дизайн інститутів по-українськи та що з цим робити…

Після рішення Верховного Суду за позовом Микити Андрєєва, яке обнулило склад Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти, точаться гарячі дискусії на тему: «Нам НАЗЯВО як орган не потрібне, бо воно здирає гроші з бідних університетів за акредитацію освітніх програм».

Дехто пропонує повернути функцію акредитації назад до МОН, дехто наголошує, що акредитацію мають проводити незалежні організації, а НАЗЯВО – «монстр-монополіст».

За нинішнього стану інститутів в Україні діяльність МОН, НАЗЯВО та незалежних агентств з акредитації не буде ефективною внаслідок корупції, непотизму, телефонного права, реалізації схем та імітації діяльності.

Будь-яка українська структура швидко перетворюється на кубло з викачування коштів призначеними на посади вертухаями. Тобто, на жаль, з моменту створення будь-якого органу з функціями регулювання він одразу привласнюється верхівкою для реалізації приватних та корпоративних інтересів.

Єдиний шлях – акредитуватися в європейських організаціях. У крайньому випадку університети отримають досвід євробюрократії та хоч так розпочнуть рух до євроінтеграції. Так, це дорого, але іншого шляху для покращення якості інститутів немає.

Хоча і в європах імітація та недоброчесність – поширена практика, проте вже час долучитися до великих можливостей євронародів. Допоки цього не зробимо, наша система вищої освіти стагнуватиме.

Оригинал

Освіта.ua
19.10.2021

Популярные блоги
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев