Владимир Белый: XXI век и «классные» журналы

Как электронный учебник не является копией бумажного, так и э-журнал не должен быть копией бумажного

Владимир Белый: XXI век и «классные» журналы

Автор: Владимир Белый, эксзаместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Як електронний підручник не є копією паперового, так і е-журнал не має бути копією паперового, а тому:

  • автоматом у вчителів відпадає потреба записувати теми уроків;
  • фіксацію відсутності учня на уроці має робити не вчитель прямим виходом у мережу під час уроку.

Це зона відповідальності секретаріату адміністрації закладу, яка має організувати спеціальний функціонал паперового «бігунка», за який відповідає староста класу, а вчитель мимохідь лише те контролює, щоб з нього оперативно вносили до е-бази закладу. Адже учні наповнюють заклад, як і вчителі, і саме він (заклад) має слідкувати за дисципліною праці.

Учитель має працювати з учнями у вільному від цієї рутини режимі як педагогічний, а не процедурний працівник.

При цьому:

  • поточні оцінки «з місця» чи «біля дошки» взагалі не ставляться, а стовпчик оцінок за планові письмові тематичні атестації з'являється в е-журналі у ході їх перевірки: оцінка на листочку учня і відразу – оцінка в е-журнал;
  • у кінці семестру вчитель вносить до табеля учня поруч з підсумковою оцінкою, яка там з'являється автоматично, свій словесний коментар щодо прогресу / регресу у ставленні учня до навчання.

І всього-то рутинних турбот.

Повідомлення батькам про проступки їхньої дитини робить не вчитель, а вихователь / тьютор / куратор під керівництвом заступника директора з позаурочної роботи закладу (не хочу писати – виховної).

При цьому інститут класних керівників у формі поєднання з учителюванням після введення е-журналу випарується, як роса на сонці, бо є радянським анахронізмом.

Звісно, якщо більшість учителів та менеджерів освіти не забажають повернення у ті часи.

Невже освітянська спільнота не за прозорість, відкритість, стандарти рівних підходів та ще й зі звільненням від паперової бюрократії чи проти?

Е-журнал взагалі знімає купу існуючого бюрократичного баласту тим, що тільки письмові роботи тематичних атестацій стануть, як те давно у закордонних навчальних закладах, документом суворої звітності про виконання предметних програм і планів. Саме ці роботи на окремих листках прошиваються в адміністрації після оцінювання вчителем, апеляцій оцінок учнями / батьками і там зберігаються.

Тому-то «там» і дисципліна, і порядність у сегменті оцінювання та практична відсутність списування / плагіату.

До речі, чому я б радів за українську освітню спільноту учнів, батьків та вчителів зі впровадження е-журналів замість паперових?

Тому що три роки контрактної роботи за кордоном, де про паперові класні журнали ніхто не знав, не полишають пам’ять з причини великої від того приємності.

Оригинал

Освіта.ua
07.10.2021

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев