В. Мещеряков: о внешнем независимом оценивании

Государственную итоговую аттестацию следует проводить отдельно от ЗНО для выпускников среднего уровня и выше

В. Мещеряков: о внешнем независимом оценивании

Автор: Владимир Мещеряков, учитель, Харьковская область.

Я вже писав про принцип 80/20. Спробував розгорнути широку дискусію. Частина однодумців, переважно анонімно, все ж наважились висловити позицію.

І знову напрошуюсь на критику з боку адмінресурсу. Тому що повернуся до соціології, до того, що 20% дітей використовують 80% можливостей, які надає система освіти країни. Оскільки діти йдуть, переважно, шляхом найменшого опору, то це можна назвати заслугою 20% батьків, які примушують чи якимсь чином стимулюють дитину до навчання. Вони ж є спільниками вчителів. Цей синергізм дає результат 1 + 1 + 1 = 5.

Поки ще рано говорити про результати бренду «Нова українська школа». Для тріумфального успіху потрібні вчителі класу Амонашвілі. Та чи є в Україні хоч одна школа-лабораторія для «вирощування» таких вчителів? Скоріше за все, успіх так і буде в межах 30% від задекларованого.

Але зовнішнє незалежне оцінювання вже 15 років працює повноцінно, саморозвивається, до нього йде пристосування, у нього знову просочується прихована корупція, зокрема, у визначенні порогового рівня. Скасовуються і формально записуються бажані для учнів уроки трудового навчання (технологій), Захисту України (Вітчизни), фізкультури. Замість них – ненависні предмети, що винесені на ЗНО.

Я сам три роки поспіль брав участь у його забезпеченні, поки не виступив проти беззаконня. Бачив байдужість випускників (протягом 20 хвилин навмання проставляються тести). Бачив і надмірне хвилювання перед невідомим, серцеві напади, втрати свідомості.

Оскільки я вже маю в активі три дослідницькі роботи з педагогіки, а ресурс досліджень ще не вичерпаний, набираюсь зухвалості висловити свою точку зору.

Не розумію, навіщо проводити тотальне ЗНО? Якщо випускника влаштовує низький рівень, то чому йому не можна його просто подарувати? Не залучаючи або просто не допускаючи до ДПА/ЗНО.

Скільки нам з нашою убогою економікою потрібно людей з вищою освітою? У межах 20%? Чому визначається пороговий бал на середньому рівні, а не на достатньому?

Хіба це нормально, коли учень схаменувся і трішки почав учитися лише в 11 класі з надією, що він якимось чудом переповзе цей поріг і стане абітурієнтом університету? Хіба це не розбещення дитячої психології? Чи нам потрібно ще більше посередніх фахівців?

Вважаю, що державну підсумкову атестацію слід проводити окремо від ЗНО. Для випускників середнього рівня і вище. Результати ДПА вказувати в додатку до атестата. А вже випускники з пороговим рівнем «7» нехай самостійно здають зовнішнє незалежне оцінювання. Буде економія коштів, які згодяться для потреб освіти. І непотрібним стане пробне ЗНО.

Страшно? Але й освіта не повинна бути «липовою»! І до дідька рейтингоманію!

Освіта.ua
20.01.2021

Популярные блоги
Инна Совсун: запрещать ли смартфоны в школах? На уровне государства пока нет понимания, что делать со смартфонами в школе
Н. Азарова: битые небитых возят регулярно Уважать свой труд и транслировать это уважение, уважая других, - это и есть суперзадача
И. Ликарчук: ДПА в украинских школах нужно ликвидировать Проведение ДПА фальсифицирует реальное состояние качества общего среднего образования в Украине
А. Заможская: в космосе - Тесла, а у нас - христианская этика МОН предлагает людям, которые ходят в церковь два раза в год, преподавать христианскую этику
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Александр Васильевич
Согласен почти со всеми Вашими выводами. Уровень знаний в 150 баллов, на мой взгляд, слишком завышен. Можно остановиться на 120 баллах. К сдачи математики учеников нужно подготавливать с пятого класса; по физике и химии - с 6-7 классов, а не за год или два до сдачи ВНО. ГИА (ДПА) нужно вообще выставлять по текущим результатам учёбы или контрольным работам в школе. Как Вы правильно заметили, абитуриенту, который не будет соискателем высшего образования, безразлично какие оценки выставят в аттестате. Касательно порога вступительных баллов. Часто абитуриенты, поступившие с невысокими баллами, уже на 2-3 курсе становятся не только успешными студентами, но и отличниками, когда начинают изучать предметы по специальности, если специальность выбрана осознанно. Им интересно изучать то, что в последствии поможет в работе, а не школьные, очень часто осточертевшие предметы. И ещё один вопрос, который Вы вовсе не затронули. Он касается студентов колледжей (техникумов), то есть студентов ВУЗов І-ІІ уровня аккредитации, которые поступили после 9-го класса. В 2020 году ГИА (ДПА) в форме ВНО было отменено по известной причине. Все получили аттестацию полного среднего образования. Им-то, сознательно выбравшим специальность, отдав ей (учёбе) 3-4 года, нужно сдавать ВНО для продолжения изучения своей же специальности в своём же ВУЗе только на ІІІ-ІV уровне аккредитации. Полный ид...зм. Для чего это нужно? Возможно казне некуда девать деньги, только затратить их на ВНО? В это году чиновники МОН особо отличились в своём маразме. Теперь студенты, изучившие курс высшей математики, должны сдавать ВНО по элементарной математике, чтобы перейти на третий (не первый) курс.