О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование!

Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений

О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование!

Автор: Ольга Халепа, учитель, общественный деятель.

Відчепіться від дистанційки!

Давайте вже розставимо всі крапки над «і», говорячи про дистанційну освіту. Ні, ну реально, досить її жувати! Вона є, і тепер уже буде. Занадто роздута тема, з купою протестів, фейків, жартів та сарказму. Ким підігрівається оце все? Звісно, журналістами, за допомогою категорії батьків, які завжди були чимось незадоволені в освіті, яким все й завжди було не так, а зараз вони взагалі стали експертами дистанційного навчання.

А чому їх не особливо хвилювало, як проходили звичайні уроки? Ні, хто такий вчитель і який його рівень, вони знали й на відстані, а от рівень своєї дитини уявляли слабо. Відкрию їм велику таємницю: він не змінився. Якщо дитина байдикувала, то вона це й продовжує робити дистанційно, якщо була старанною, то не відступає і перед екраном.

Багато хто здали дітей до першого класу і все, аби вони були під наглядом. А тепер мало того, що довелося допомагати вчителям, але батьки ще навіщось взяли на себе місію контролю якості навчання і вирішили, що без їхньої думки освіта ну ніяк.

Послухайте про ще одне відкриття: учні 5-11 класів психологічно, фізично, морально і технічно здатні впоратись з дистанційкою. Від батьків потрібно лише створити дитині потрібні умови: місце для занять, ґаджети та інет. І не треба всього цього чекати від держави! Цим ваша дитина мала бути забезпечена ще до дистанційного навчання, якщо ви так турбувалися про її успішність.

Те саме стосується і вчителів, які ставилися до цих речей легковажно, а тепер чекають манни небесної від держави, у той час, коли велика кількість їх колег давно забезпечила себе всім необхідним і легко впоралися з викликами часу.

Батьки, я впевнена, що ваша дитина ще й вас навчить багато чому, зі сфери новітніх технологій та використання інтернет-платформ. Бо в батьків дуже часто знання в цьому сенсі закінчуються десь на рівні гортання стрічки Фейсбуку або елементарних репостів. Тож не вашим дітям, а вам від них знадобиться допомога.

Я знаю, що кажу, бо ніколи не розлучалася з комп'ютероноутоінетами. Протягом багатьох років ішла в ногу з часом, а все одно щоразу вчуся у них: свого сина та доньки, своїх учнів. І я бачу, як легко вони можуть впоратися з тим, що пропонує дистанційка. Все, що я даю семикласниці - це гаджет, чай, інет та спокій. Далі я там зайва, бо там працюють люди з досвідом. Хай ще з помилками, ще недосконало, але все вийде. Я вірю у своїх колег!

Це вже не березень 2020. Суспільство зупинилося на цьому стереотипі й далі не рухається, а дарма. Так, тоді вчителі розгубилися, так, почали нити, противитися, багатьом не сподобалося, що відкрилися всім їх старі, непридатні ні до чого, давно не модні «комбінашки». Почали нервувати, що стіни класів стали скляними, й понти вчителів «заслужених категорій» виявилися простою відсталістю.

Та поруч була ціла низка новаторів, вони й потягли на собі «Теслу» дистанційки, вони заткнули за пояс олдскул, адаптувалися, і відбувся природний відбір: вижив сильніший, пристосованіший, а тим, хто нив, довелося або підняти дупу та щось робити, або просто йти геть. Запрацював педагогічний механізм дистанційної освіти! Зайві деталі та застаріле мастило ще буде відкидатися геть, так буває завжди: спочатку винахід, потім модернізація, спочатку в природі з'явився птах, а потім тисячі його видів. Зловили?

Давайте ще будемо кричати, як нашим дітям не вистачає живого спілкування, і все таке. А я знову відкрию таємницю: знаєте, чим займаються учні на перервах? Висять у соцмережах або грають в ігри через мережу. Вони не спілкуються! Не спілкуються наживо! Ніхто в них нічого не відбирав! Вийдіть, подивіться, як гуляють діти на вулиці? Розказати, чим вони захоплюються, як спілкуються? Думаю, не важко здогадатися…

А хто з нас раніше думав про тих учнів, котрі меланхоліки, інтроверти, які просто закомплексовані чи сором'язливі. Хтось питав їх, як їм живеться під час звичайних уроків? Батьки та вчителі говорили їм: «Треба бути, як всі. Відповідати, як дівчинка-відмінниця, поводити себе, як хлопчик-активіст», а їм треба були тиша, спокій, розміреність, усамітнення, повільний темп. Ми танці танцювали перед гіперактивними, а «тихоні» сиділи мовчки, чекали свого часу. І ось тепер їх час настав, чи не так?

За чим ви ще страждаєте, противники дистанційки? За позакласними виховними заходами? Сучасних дітей туди не загониш! Ні до участі в концерті, ні до відвідин гуртка. Навиворіт перед ними, а не загониш. І не вмотивуєш, а все тому, що принципи виховної роботи у школі знаходяться десь на рівні 1999 року, а ми з вами, як-не-як, у 2021.

Словом, відчепіться від тої дистанційки! Вона передвісник глобальних змін в освіті, незворотних змін. Я вчитель біології й впевнено скажу вам, що колись зміни клімату призвели до виходу тварин на сушу, до появи крил, квітів, довгих ший жирафів і вимирання динозаврів! Це еволюція, друзі, вона – незворотна, вона великим катком пройдеться освітою, і будуть зміни. Так що дайте вчителям-професіоналам спокій, у них все вийде. Дайте своїй дитині спокій, увімкніть їй інет, приготуйте чай і відійдіть - дитина впорається.

І дайте, нарешті, спокій дистанційній освіті! Вона – ароморфоз1, у результаті якого будуть зміни, а не ваше пророче «всьопропало».

Ароморфоз1 — один із шляхів біологічного прогресу, що полягає у значному ускладненні будови організмів та підвищенні загального рівня їхньої організації.

Оригинал

Освіта.ua
18.01.2021

Популярные блоги
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Микола
Вскочили у халепу ! Дистанційна освіта - це БІДА ! Це освіта для бідних, неякісна та дешева. Невже наші діти повинні навчатися дешево та неякісно, аби згодом стати рабами, остарбайтерами у європках. Ми повинні докласти максимум зусиль аби повернути радянську систему середньої освіти, якщо ми любимо наших дітей. Халепа . вона і є халепа, їй освіта ні до чого. Друге їй імя - БІДА !
Ирина
Повністю згодна з автором статті.Можливо у деяких школярів і виникають труднощі з навчанням, але студенти пристосувались і взагалі не мають з цим проблем,навпаки не потрібно витрачати час на дорогу.
Галина
Для Ирина: вони то пристосувались звісно, але дистанційне навчання гарне лише для гуманітаріїв. технарі, медики тощо не можуть влаштувати вдома лабораторії. В мене син хімік, гадаєте він може собі створити вдома хімічну лабораторію? вчаться лише теоретично.
Комментировать
Юрій
Дебілізація в дії. Навіщо нашим горе керманичам освідчене молоде покоління. Рабами керувати простіше. Ніяка дистанційка не замінить повноцінне навчання, хіба лише доповнювати. Про вашу дистанційку знаю не з чуток. Син навчається в університеті.