В. Онацкий: когда откроются школы для учеников?

Моя позиция как гражданина и учителя: хватит экспериментировать, школы должны работать очно

В. Онацкий: когда откроются школы для учеников?

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Після канікул школи столиці розпочали навчання в дистанційному режимі. Цього могло б і не бути, якби були внесені зміни до структури навчального року, і канікули тривали б з 11 січня по 22 січня, а навчання в очному режимі було б до 8 січня. Так пішли у деяких регіонах. Але не в столиці. На жаль.

І от, 13 січня мер столиці пан Віталій Кличко повідомив, що «звернувся до Міністерства освіти та Уряду з тим, аби відновити навчання у молодшій школі. Щоб учні перших-четвертих класів могли відвідувати школу. Бо, якщо в нас працюють дитсадки, то було б логічно, щоб працювала і молодша школа».

На думку пана мера, «перебування дітей у старших групах садочків і в молодших класах мало чим відрізняється». З цим можна сперечатися, бо режим дня в садочку і в школі все ж таки неоднаковий. Занять в садочку менше, ніж уроків в школі, діти більше перебувають на свіжому повітрі… Проте, у чому без сумніву має рацію пан Віталій Кличко, так це в тому, що «дистанційне навчання для учнів молодших класів – неефективне. Тому повернення в школи учнів перших-четвертих класів поліпшить і процес навчання. І дозволить їх батькам спокійно працювати». Розумно? Так.

Треба віддати належне мерові: його ініціативи щодо освітнього процесу кияни сприймають позитивно, а деякі з них потім реалізуються на рівні країни. Згадаймо хоча б, що саме мер Києва був ініціатором звільнення випускників шкіл від ДПА. І це спростило вступну кампанію і зняло напругу в навчальних закладах.

Зараз нова ініціатива пана Кличка. Про що мова? Якщо про те, що початкові класи повернуться до школи на тиждень раніше, а старші будуть ще тиждень на дистанційці? То в цьому немає особливої потреби. Школа, де навчаються учні з 1 по 11 класи, – це єдиний живий організм. І ми готові до відновлення занять в очному режимі вже зараз для всіх учнів. Дистанційне навчання для всіх учнів є менш ефективним, ніж очне, нервує та дратує батьків, а також потребує більших зусиль від педагогів. Зрозуміло, що обіцяних доплат за роботу в умовах дистанційного навчання ніхто з педагогів не отримав. Спеціальної нормативної бази з цього питання так і не було прийнято. Разом з цим, є нормативні акти, які дозволяють керівникам навчальних закладів оперативно реагувати на ситуацію в школах у випадках виявлення хворих на Ковід та приймати правильні, виважені управлінські рішення.

Чи, може, звернення мера до МОН та Уряду варто розглядати як попереджувальний, превентивний крок, спрямований на те, щоб гарячі голови не прийняли рішення тримати закритими школи до весни чи до літа? Тоді мерові і всім нам потрібно бути більш рішучими і йти далі.

Варто звернути увагу на слова пана Сергія Шкарлета, міністра освіти і науки, про те, що Державна служба якості освіти здійснить моніторинг діяльності закладів загальної середньої освіти, зокрема, щодо якості освіти під час дистанційного навчання: «Освітній моніторинг, зокрема і в частині дистанційного навчання, заплановано Державною службою якості освіти».

Ще в пам'яті свіжі спогади про сльози в очах директора школи, який розповідав, що витратив місячну зарплату на антисептики, маски, наліпки, термометри, щоб комісія підписала акт готовності школи до нового навчального року... А у відпустку його так і не пустили...

Країна перевіряючих. Перевіряти  – не вчити, перевіряти  – це повчати, як вчити. Цікаво, на якій місяць запланували чиновники черговий моніторинг абсурду: на січень, на березень, а, може, на травень? То коли ж реально учні повернуться до шкіл? Що там у планах чиновників? Щось мені підказує, що це залежить від позиції суспільства.

Моя позиція як вчителя і громадянина проста і зрозуміла: досить експериментувати, школи мають працювати в очному режимі. Ми, педагоги, відповідально ставимось до своєї роботи, але до освіти і освітян мають відповідально ставитися всі дотичні.

Батьки, якщо вам так вже захотілось поїхати на відпочинок до Єгипту чи іншої чудової країни з дітьми посеред навчального року, то повернувшись, потримайте дітей на самоізоляції. Якщо дитина має ознаки хвороби, не відправляйте її до школи, пролікуйте.

Колеги, будьмо уважнішими до свого здоров'я, захворіли – лікуймось удома, а не на роботі.

Є побажання і до Уряду та МОН. Будьте чесними стосовно освітян. Кожен з нас спілкується з великою кількістю людей. Різних людей. Ми вміємо слухати, вміємо аналізувати, вміємо вчити, вміємо відрізняти правду від брехні. Будьте чесними і щирими, відкиньте слова про турботу партії про кожного з нас. Немає цієї турботи. Уряд кинув кожного молодого вчителя на 21000 гривень, закатавши їх в асфальт, покращивши добробут поліціянтів та суддів. У нас поліцейська держава? Ні? То чому ж Уряд турбується виключно про силові органи, як у рабовласницькій країні, у якій основне завдання держави полягає в тому, щоб раби підкорювались рабовласникам? Щось я не бачив пікетів прокурорів, суддів, поліціянтів. Проте, як не ФОПи, так домогосподарки з протестами, як не шахтарі, так педагоги на марші.

Чи, може, ми все ж демократична країна? Ну, тоді держава має подбати про тих, хто найбільше входить до групи ризику в силу професійної діяльності в період пандемії: про медиків та педагогів. Саме вони мають бути застраховані за рахунок держави на випадок захворювання, саме ці категорії повинні мати можливість за потреби терміново проходити тестування на Ковід та отримувати безкоштовне повноцінне лікування. Та, мабуть, це - з категорії утопічних побажань, адже, на думку Мінфіну, в країні 36000 зайвих педагогів… А, як відомо, зайвого позбавляються…

І все ж, ми готові до відновлення очного навчання в школах. Є така професія  – дбати про майбутнє держави, і про це майбутнє дбають не судді й поліціянти, його пестують педагоги.

Оригинал

Освіта.ua
15.01.2021

Популярные блоги
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
И. Ликарчук: ЗНО становится токсичным для образования ЗНО должно быть отделено от школы, для сохранения как ЗНО, так и нормальной школы
Д. Ламза: учитель должен оставлять проблемы вне школы Нужно оставлять негатив за порогом школы, а детям нести и сеять доброе, разумное, вечное
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев