А.Мирошниченко: невыученные уроки карантина

Что изменилось в первой четверти нового учебного года по сравнению с обучением в режиме карантина

А.Мирошниченко: невыученные уроки карантина

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Зразу зазначу. Те, що було під час карантину, не є дистанційним навчанням. Це певні елементи дистанційного навчання – не більше. Тому варто означити його не як «дистанційне навчання», а як «навчання на дистанції».

І ось тут можемо порівняти. Бо закінчилась перша чверть, у режимі нормального навчання. Наголошу! Це власний досвід, і досвід друзів та знайомих. Не можна казати, що це стовідсоткова картина, яка описує всю освітню систему України. Але тенденції чітко прослідковуються.

Отже! Що ж змінилось у першій чверті нового навчального року в порівнянні з навчанням у режимі карантину?

1. Погіршення оцінок. Не знаю, як у кого, але і власний досвід, і досвід знайомих свідчить саме про це. Причин багато. І не варто перекладати все це на придуману причину того, що буцімто в онлайн режимі все робили батьки, а тепер роблять діти. Нічого подібного. Як допомагали батьки з домашнім завданням – так і допомагають. Для батьків фактично нічого не змінилось. Отже, причина дещо в іншому.

2. Втрата контролю батьками за навчальним процесом. Це саме те, що стало основною причиною падіння рівня оцінок. Позитивним моментом навчання в онлайн режимі була чітка фіксація всіх завдань, контрольних, самостійних робіт. Тому неправомірність тієї чи іншої оцінки можна було миттєво оскаржити. Що і призвело до жорсткого контролю над системою оцінювання. Повернення до старих форм закономірно знову завело оцінювання «у тінь». Знову нічого нереально довести в разі незгоди з оцінкою. Знову всі контрольні роботи стали прихованими від батьків, а система оцінок знову почала співвідноситись здебільшого з довільною шкалою вчителя, помноженою на особисте ставлення до конкретного учня.

3. Повернення до поборів. Ну тут зрозуміло. Деякі, правда, і в режимі карантину примудрялись збирати «на штори». Але повернення до очного режиму навчання знову відкрило безмежні можливості батьківських гаманців.

4. Зникнення шкали оцінювання вчителів. Онлайн навчання чітко показало, хто з вчителів дійсно вчитель, а хто отримує зарплату. Бо уроки онлайн можна було записати та публічно обговорити. Зрозуміло, що це подобалось далеко не всім учителям. Тепер знову батьки втратили можливість оцінити рівень професійності вчителів. І показово, що падіння загальної успішності учнів відбулось здебільшого саме у тих вчителів, які люто ненавиділи й ненавидять публічні, відкриті уроки.

5. Повернення булінгу учнів. Онлайн навчання не дозволяло ставити оцінки в залежність від персонального ставлення вчителя до учня. Саме тому дуже у багатьох не дуже улюблених учнів оцінки значно покращились, а у багатьох «любимчиків», навпаки, поповзли вниз. Зараз все повернулось на свої місця.

До чого веду? Аж ніяк не до того, що всім потрібно переходити на дистанційне навчання. Ні! Просто ситуація полягає в тому, що і діти, і батьки спробували, як це - існувати в системі навчання, де ти можеш швидко й ефективно контролювати навчальний процес. І цей досвід вже є. Його неможливо забути. Зрозуміло, що для певної частини вчителів такі правила контрольованої гри були некомфортними, і вони прагнуть до повернення старих правил гри.

Але з іншого боку! Певна частина вчителів спробувала та зрозуміла, що учні та батьки можуть бути партнерами. І уроки можуть бути нестандартними. І нічого жахливого в контролі немає. Себто частина вчителів подолала оцей психологічний бар’єр. Залишилось лише не втрати оце бажання вчити по-новому.

Але реальність свідчить про те, що прагнення повернутись до старих правил гри ще домінує. Про що, власне, і свідчать оцінки за першу чверть.

Оригинал

Освіта.ua
21.10.2020

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Пенсіонерка
А я й не проти була би, щоб батьки дивились перевірені роботи своїх дітей. Але перед тим їм на пошту треба скинути критерії оцінювання, написати, які завдання належать до якого рівня, письмово прокоментувати кожну помилку (щоб не почути потім: "Да это же чепуха, ребенок ошибся в оформлении, оценку за это не снижают"). Збільшилось би роботи і в мене, і в батьків, але воно того варте. Ще ж, врахуйте, треба не допустити виникнення ситуації, яка колись сталася зі мною ще за часів СРСР. Мама учня поскаржилася на мене в РВО, що я занизила її синові оцінку на екзамені з геометрії. На повторний приїхала інспектор, були директор школи, я і асистент. Уже через декілька хвилин після початку відповіді ця нещасна жінка намагалась відкрутити синочку голову, аж ми змущені були покликати вчителя праці (у нас у всіх не ті габарити, щоб її зупиняти). В кінці мама плакала і скаржилась: "А я й не знала, що він у мене такий дурний". До чого я це веду? Критикуйте роботу, а не дитину, в учневі знайдіть щось, про що батькам приємно почути, в 99,9 відсотка воно є. Що стосується корупції в школі: не знаю, чи я відмовилася би від грошей, якщо би мені їх запропонували, не було можливості перевірити, за більш ніж 30 років роботи ніхто не пропонував.
Учитель
Для Пенсіонерка: І я не проти. Якщо тестове завдання, прописані бали, чому б ні? Нехай на помилках вчиться, вдома ще попрацюють над помилками.У дистанційних завданнях батьки теж дивляться на помилки
Комментировать
Радуга
На дистанционке нужно платить тем учителям, кто в зуме работает. В нашей школе таких учителей двое: учительница по математике и по истории. Остальные учителя д/з в класс.рум кидают. Это что за работа такая? На дистанционке дети пишут в 2 раза больше, чем, когда в школу ходили. А что учителя делают? Отчёты пишут о своей "проделанной" работе?
Учитель
Для Радуга:Вчителі перевіряють те, що написали діти. І перевірки в рази більше
Ученица
Для Учитель: наша учительница по географии проверяет домашку так: мы фоткаем свою работу, отправляем ей в вайбер, в течении 20-30 секунд она уже оценку ставит ( мы засекали по времени). На проверку одной работы уходит у неё не более 30 секунд. А работа занимает не менее 4 страниц минимум, а бывает, что и до 7 страниц доходит. Она задаёт прилично, так что, кто хочет хорошую оценку, приходится потрудится не один час. Мы трудимся, а она проверяет за 30 секунд, а в это время ей денежка на зарплатную карточку капает.
Ученица
P.S. оценку она в вайбер нам сначала отправляет, а потом уже в журнал ставит, поэтому мы и знаем время, которое она тратит на проверку домашней работы.
Комментировать
батьки
Что ж тут поделаешь... Ну не могут наши учителя проводить онлайн уроки. Ну не могут и все тут! Хоть тресни! Ну не учили их это делать... И техники у них нет, и интернета у многих тоже нет... Повалятся домашние задания снова - ведь так хочется этим самым учителям оправдывать свое существование! А ведь все так просто - не умеете учить в условиях пандемии - признайте это! Просто идите в неоплачиваемый отпуск! А деньги, которые положены каждому ребенку на образование пусть пойдут в семьи - пусть это будет моральной компенсацией родителям за то, что делают чужую работу! А если добавятся телевизионные уроки - так это вообще будет прелесть - так и переживем ковид!
Ганна
Для батьки: Вартість одного уроку вчителя - методиста 110 гривень. Це так оцінює держава педагогічну роботу. Поділіть на кількість учнів в класі, заберіть собі 10 гривень за моральний ущерб. Удачі.
Позитив
Для Ганна: Не нравится зарплата? Идите торговать на рынок!
Учитель
Для позитив.Торгуйте самі.А гроші, які потрібні на навчання дитини, треба повернути у школина обладнаннякабінетів. Щоб були проектори, ноутбуки,інтернет, телевізори. XXIстоліття все ж. А в нас гроші тільки крадуть у вчителів та удітей
Комментировать