Юлия Набок-Бабенко: об образовательной системе ОАЭ

Короткие заметки об образовательной системе на примере одной школы и опыта одной ученицы из г. Дубай

Юлия Набок-Бабенко: об образовательной системе ОАЭ

Автор: Юлия Набок-Бабенко, учитель украинского языка и литературы.

На літніх канікулах мені пощастило навчати української мови дівчинку з м. Дубаї.

Українка. 11 років. Майбутня семикласниця. Останні шість років разом із батьками мешкає в ОАЕ. Навчається в тутешній англомовній школі й один раз на тиждень відвідує українську (паралельно опановує програму 6 класу в дистанційній школі України).

Мені цікаво дізнаватися про освітні системи різних міст і держав. Звісно, розпитала про шкільне навчання в м. Дубаї. Мої короткі нотатки на прикладі однієї школи й досвіду однієї учениці:

1. До школи – у 4 роки. Загалом тривалість шкільного навчання – 12 років.

2. До 6 класу включно діти пишуть лише простим олівцем. У 6 класі можна здобути «право ручки». Але в класі моєї учениці це право отримали лише п’ятеро шестикласників.

3. У класі – 35 осіб. Хлопчики сидять лише з хлопчиками, дівчатка – з дівчатками. У жодному разі не разом.

4. Немає домашніх завдань. Узагалі!

5. Тривалість уроку – 55 хв. Уроки, як правило, спарені. Є велика перерва для обіду й перепочинку.

6. 100-бальна система оцінювання. Бали здобувають під час умовних «іспитів» за комп’ютерами в спеціальних аудиторіях. Це відбувається майже щоденно (чотири рази на тиждень у 6 класі). Є важливі «іспити» (ніби як наші контрольні), які тривають дві години без перерв. Знання учня оцінюють лише в результаті оцих виконаних робіт за комп’ютерами. Дітям не зрозуміти нашого «заробити оцінку за урок». Під час уроку ніхто нікого не оцінює. Здобуті бали – лише за визначені роботи на комп’ютері. Цікаво, що учень може бачити питання, у яких помилився. Є можливість повернутися і перевиконати завдання, однак максимального балу вже не буде виставлено.

7. Навчання є платним. Підручники, канцелярія, обіди – усе за рахунок батьків. Безкоштовною є лише питна вода в коридорах. Усі гурткові заняття включені в загальну вартість навчання (за винятком, наприклад, балету).

8. Навчальний тиждень починається з неділі. Вихідними є п’ятниця та субота.

9. Навчальний рік – 10 місяців. Літні канікули лише в липні та серпні. Ще є кілька тижнів зимових.

10. Якщо порівнювати зошити, то учениця зазначала про ширшу клітинку, аніж у наших традиційних зошитах. Береги – для учня. На них можуть бути якісь позначки, нумерація або перелік.

11. Карантин у школах м. Дубаї розпочався тоді, коли й в Україні. Учителі одразу перейшли на уроки в Zoom (платні версії, а не наші 40-хвилинні). З 1 вересня планується навчання офлайн по пів класу тиждень через тиждень.

12. Дисципліна. Є певні критерії, за якими оцінюється порушення дисципліни. Цей критерій зазначається вчителем і повідомляється батькам. Також є кімнати усамітнення («покарання»), де затятий порушник перебуває, поки всі інші учні – на перерві.

13. Шкільна форма. Так, вона є в цій школі й передбачає різні варіанти ділового й спортивного стилів.

Хоча й не годиться порівнювати дітей, але ця дівчинка, яка 6 років навчається в ОАЕ, мене таки вразила. Насамперед, своєю відкритістю в спілкуванні та допитливістю. Мені доводиться працювати з різними дітьми. І є чимало серед них «затиснених» і закомплексованих. Я маю кілька історій з власного досвіду, коли витрачаєш не одне заняття, щоб переконати дитину в її значимості. У тому, що вона може, має потенціал і досягає успіху.

Водночас тішуся, що має успіх і дівчинка з ОАЕ, яка в школі спілкується англійською, арабською та французькою, удома – російською. Сьогодні вона склала іспит з української мови в українській школі на 12 балів. Моя місія почасти виконана. А далі – складніше й цікавіше.

Оригинал

Освіта.ua
17.09.2020

Популярные блоги
Д. Коптило: реформаторы не виноваты, что изменений нет Далеко не Клопотенко, Супрун или Гриневич виноваты в том, что перемен к лучшему не происходит
В. Онацкий: репетиторство как альтернатива школе Бороться с репетиторством не стоит, но нужно улучшать образовательный процесс в школах
Олег Фасоля: на сколько же выросла зарплата учителя? Государство не может обеспечить уровень зарплаты, который должен соответствовать статусу педагога в обществе
А. Костюк: Польше нужны таланты, а Украине – нет? Система высшего образования Украины обречена продуцировать массовый образовательный продукт, а не уникальный
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев