Инна Литвинова: ЗНО-2020: послевкусие кампании

Сложные, но адекватные задания - это стимул упорно работать и повышать уровень знаний

Инна Литвинова: ЗНО-2020: послевкусие кампании

Автор: Литвинова Инна, кандидат филологических наук, доцент, автор ряда учебно-методических пособий для подготовки к ЗНО.

Отож, ЗНО минуло, результати надійшли на електронні скриньки учасників, пристрасті стихають. Саме час підбивати підсумки та планувати майбутнє. Обговорімо кілька проблемних питань.

Цьогорічне ЗНО виявилося особливо непростим, тому одразу хочу висловити подяку всім причетним за те, що воно, попри нарікання й супротив на різних рівнях, таки відбулося.

І от перше питання: треба чи не треба нам ЗНО. Маємо розуміти, що, окрім суперважливої антикорупційної функції (усі поступово усвідомлюють, що вступ=знання) та інтелектуального розвитку дітей (випускники наполегливо вчаться, тобто розвиваються), ЗНО, не побоюся пафосу, суттєво змінює якісний склад українського суспільства. На жаль, не для всіх це очевидно (або ж очевидно, але не бажано).

Говоритиму насамперед про українську мову та літературу. Якщо в будь-якій сфері маєш справу з молодою людиною, яка вже писала ЗНО з української мови, вона, навіть будучи російськомовною, легко переходить на українську, адже має базові мовні навички. З людьми, що випустилися зі школи до 2008 року (коли проходження ЗНО стало обов’язковою умовою для вступу), ситуація принципово інша. Отож факт: через ЗНО ми поступово таки рухаємося до зняття мовного питання з усіма подальшими позитивними наслідками.

Друга проблема: у багатьох учнів, їхніх батьків, учителів виникли традиційні нарікання щодо складності завдань. Увага: ЗНО не повинно бути легким, адже його мета – з’ясувати рівень оволодіння навчальним матеріалом, а також встановити рейтингову систему, щоб дати змогу найбільш підготовленим абітурієнтам вступити на найпрестижніші спеціальності.

Уявімо, що завдання на ЗНО легкі. Діти впоралися без проблем, усі отримали високий бал. Що далі робити з усіма відмінниками? Складні, але адекватні завдання – це стимул наполегливо працювати, підвищувати рівень знань, а також можливість розподілити абітурієнтів за рівнем і дати більше шансів найрозумнішим.

Кілька слів щодо завдань  нового формату з літератури: вони були повністю витримані в межах програми. Абітурієнти мали застосувати набуті теоретичні знання для аналізу незнайомого матеріалу – хіба не в цьому полягає сутність навчання?

Ще часто говорять про обсяг матеріалу: мовляв, забагато інформації для дітей. Відповідаючи, хочу звернути вашу увагу на те, скільки «гігабайтів» їхньої пам’яті зайнято інформацією про відеоігри, серіали, ціни на розпродажах тощо. Тим більше, що обсяг матеріалу адекватний, якщо не починати підготовку з усіх предметів за півроку до екзаменів.

Третє питання про стрес, якому піддаються діти. Безсумнівно, цей фактор існує. Але ми маємо справу із людьми 16+, які готуються до дорослого життя, на жаль, сповненого цих самих напружених моментів. Ми ж усі хочемо мати класних спеціалістів, які можуть діяти в психологічно складній нестандартній ситуації. Яка користь від висококваліфікованого хірурга, який дуже хвилюється й не може зосередитися під час операції? Тому, на мій погляд, стресостійкість – необхідна риса майбутнього фахівця. Звичайно, абітурієнтам було би простіше, якби вони мали змогу перехвилюватися на пробному ЗНО, але оскільки всі цьогорічні випускники були в однакових умовах, то все по-чесному.

Отож, вітаю абітурієнтів з тим, що витримали, впоралися, зробили висновки, і щиро бажаю вступити до омріяного вишу. Радію за батьків, які були поряд, вірили у своїх дітей і (що дуже важливо!) говорили їм про це. Дякую всім учителям і працівникам УЦОЯО та регіональних центрів за шалену роботу під час кампанії.

Акцентуймо не на тому, що 8% випускників не пройшли пороговий бал на ЗНО з української мови та літератури, а на тому, що 92% впоралися! До речі, минулого року не подолали поріг 16% випускників, тобто маємо прогрес!

Насамкінець з огляду на цьогорічну ЗНО-кампанію щиро бажаю нам відкинути звичку все критикувати, навчитися толерантно висловлювати зауваження та мудро реагувати на виклики життя! Усе буде добре!!!

P.S. Я не працюю в УЦОЯО, цього року навіть не брала участі в перевірці висловлень))

Освіта.ua
28.07.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!