Ю. Безвершенко: папки на завязках - символ целой эпохи

Госаттестация научных учреждений, которая существует сегодня, не идеальна и требует модернизации

Ю. Безвершенко: папки на завязках - символ целой эпохи

Автор: Юлия Безвершенко, генеральный директор директората науки и инноваций МОН.

Прийшовши в МОН майже 2,5 місяці тому і побачивши велику кімнату, вщент забиту папками на зав'язках і пакетами із документами на один із конкурсів, я відразу сказала, що одним із КРІ моєї роботи буде позбавитись від них.

Подивимось, наскільки це реалістично, адже тут питання зовсім не до МОН, а, скоріше, до позиції контролюючих органів, яким парадигма електронного документообігу наразі не дуже близька.

Але є такі речі, вдосконалення яких цілком у наших руках.

Це, зокрема, державна атестація наукових установ. Вона відбувається з метою оцінювання наукової діяльності наукових установ і має бути інструментом розрізнення установ, де робиться справжня наука чи затребувані наукоємні розробки, від тих, які мімікрують під неї, спроможних і проактивних - від тих, хто не здатен розвиватися. Навіть у багаторічних складних умовах для розвитку науки є ті, хто робить свою справу якісно.

Наразі до результатів атестації фінансування не прив'язане, але колись - після того, як вона еволюціонує до якісного і стійкого інструменту оцінювання - може стати фундаментом української системи performance-based research funding на заміну нинішньому block funding, коли всім однаково і потроху («зрівнялівка» на історичній основі).

У тому вигляді, як вона є зараз, державна атестація наукових установ не є ідеальною і 100% потребує вдосконалення.

Безумовно, що друга її ітерація має врахувати не лише зрозумілі з самого початку правки (від більш коректного врахування специфіки наукових установ відповідно до їх статутної діяльності до вдосконалення параметрів, що оцінюються), а й практику проведення.

На жаль, вдосконалити її прямо зараз, тобто призупинити проведення атестації і вносити зміни до нормативно-правових актів, - означало б створити проблеми сотні інститутів, які б орієнтовно на півроку випали б із Державного реєстру наукових установ, яким надається підтримка держави.

Тому було ухвалено рішення провести другу хвилю цьогоріч, як і планувалось, а вже потім вносити зміни.

Отже, маємо трохи часу на дискусію щодо вдосконалення держатестації наукових установ.

Буду вдячна за структуровані пропозиції, які прошу надсилати на [email protected] із темою «Державна атестація наукових установ».

Наразі ж підготували роз'яснення для тих установ, які вже цієї осені будуть проходити атестацію. Сподіваюсь, що це буде корисним. У листі також є контакти відповідальних осіб, готових відповісти на додаткові технічні питання.

І найголовніше!

Вимагаються не папки не зав'язках, а зі швидкозшивачами))).

Прогрес впевнено крокує планетою.

Оригинал

Освіта.ua
09.07.2020

Популярные блоги
И. Редько: о ненормированной умственной работе учеников Когнитивный диссонанс на фоне любви к своей стране и желания жить, учиться и развиваться здесь
Виктор Мисан: о чем думают украинские учителя В школах – полный разгул «демократии» и «академической свободы», что сверху, что снизу 
Т. Ефимова: когда исчезнет из школ совдепия с подарками? Когда исчезнет из школ совдепия вместе с подарками, подхалимством и никому не нужными активностями?
Н. Борисенко: волшебная палочка и валериана для учителя Учителя просто выгорают, и у них не хватает жизненных сил дать детям все то, что они могли бы
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев