В. Тарабан: научно-методическая работа и НУШ

Предложения и замечания к "Положению о центре профразвития педагогических работников"

В. Тарабан: научно-методическая работа и НУШ

Автор: Владимир Тарабан, заведующий ММК отдела образования Очаковского городского совета.

Науково-методична робота в умовах впровадження Нової української школи має бути системною та чітко структурованою. За дотримання цих умов Центр професійного розвитку педагогічних працівників (далі Центр) може стати однією із ланок методичної служби та уникне в подальшому «автономності» та відірваності від об’єктів, яким він намагатиметься надавати методичні (консультативні) послуги. Складниками системної роботи майбутніх методичних установ є циклічність, послідовність, наступність та взаємодія між суб’єктами спільної діяльності, а саме: дитячий садок, школа - Центр - ОІППО - ІМЗО тощо.

1. Для спільної та якісної взаємодії освітніх закладів з Центром необхідно розробити або зберегти існуючу структуру методичної служби відносно території обслуговування, а саме:

  • шкільне (дошкільне) методичне об’єднання педагогічних працівників (за навчальними предметами та напрямками роботи) безпосередньо в освітньому закладі;
  • шкільна (дошкільна) методична рада освітнього закладу;
  • міське (районне, міжтериторіальне, ОТГ) методичне об’єднання педагогічних працівників (за навчальними предметами та напрямками роботи);
  • науково-методична рада Центру;
  • обласний інститут післядипломної педагогічної освіти.

2. Необхідно визначити конкретні форми методичної роботи Центру, яка проводитиметься для педагогічних працівників, як приклад:

  • методичні тренінги;
  • семінари-практикуми;
  • консультації-практикуми;
  • школа молодого вчителя;
  • методичні об’єднання тощо (перелік можна продовжити).

За умови проходження відповідного навчання методисти (консультанти) Центру на місцях проводять з керівними та педагогічними кадрами навчання з подальшою видачею сертифікатів, які зараховуватимуться як курсова перепідготовка.

3. Потребують розширення, доповнення та чіткої конкретизації функції Центру у пп.2.1), 2.2), 2.3), 2.4), а саме:

  • забезпечують та координують роботу щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників (облік педагогів, які потребують курсової перепідготовки («звірка кадрів») щорічно, підбір та формування індивідуального пакету замовлень щодо сертифікованих занять впродовж календарного року для керівних та педагогічних кадрів;
  • прогнозують, складають, сприяють дотриманню фінансових витрат, згідно кошторису, на курсову перепідготовку (оплата навчання (складання проєктів та дотримання виконання умов договорів), розраховують вартість підвезення до місця навчання, оплату умов проживання, добові тощо);
  • забезпечують взаємозв’язок та співпрацю закладів освіти міста з ОІППО (стажування молодих спеціалістів, участь у науково-методичних заходах: конкурсах, семінарах, проектах тощо);
  • проводять засідання міських (районних, ОТГ) методичних об’єднань педагогічних працівників (за навчальними предметами та напрямками роботи);
  • проводять навчання з педагогічними працівниками у формі  тренінгів, семінарів, педагогічних читань тощо (можна продовжити);
  • координують замовлення та подальше забезпечення підручниками, методичними посібниками, науково-методичною літературою бібліотечні фонди освітніх закладів;
  • забезпечують роботу атестаційної комісії ІІ (міського (міжтериторіального, ОТГ) рівня;
  • забезпечують впровадження системи добровільної сертифікації педагогічних працівників;
  • залучають та готують педагогічних працівників до проведення міських (міжтериторіальних, ОТГ) регіональних, всеукраїнських конкурсів педагогічної майстерності («Вчитель року» тощо);
  • координують та забезпечують роботу освітніх закладів з обдарованими дітьми:
  1. Науково-дослідницька діяльність учнів (як приклад - Мала академія наук).
  2. ІІ міський (міжтериторіальний, зональний, ОТГ) етап усеукраїнських учнівських олімпіад.
  3. Турніри, конкурси, фестивалі, спортивні змагання місцевого та регіонального рівня.
  4. Робота дитячої юнацько-спортивної школи.
  5. Робота закладів позашкільної освіти (музична школа, художня школа, школа естетичного виховання тощо).
  • координують роботу освітніх закладів з правоохоронними та органами опіки та піклування з питань профілактики правопорушень серед учнівської молоді, випадків булінгу;
  • координують роботу міжшкільного учнівського самоврядування (планування роботи, проведення засідань, участь в акціях, проєктах тощо);
  • організовують роботу з безпеки життєдіяльності в освітніх закладах (профілактика та облік дитячого та виробничого травматизму, охорона праці, цивільний захист, атестація робочих місць за умовами праці тощо);
  • забезпечення організаційно-правових умов соціального захисту дітей;
  • забезпечення та супровід інклюзивного навчання в закладах загальної середньої та дошкільної освіти;
  • координація роботи міського (міжтериторіального, ОТГ) інклюзивно-ресурсного центру;
  • науково-методичне забезпечення профілізації ЗЗСО з урахуванням переходу на новий зміст та 12-річний термін навчання;
  • супровід в експериментальних навчальних закладах апробації нових освітніх технологій (перелік можна продовжити).

4. Внести зміни до позиції п. 4

«має працювати не менше:

  • 500 педагогічних працівників (у випадку, якщо заклади освіти та установи на території обслуговування Центру розташовані у сільських та міських населених пунктах);
  • 750 педагогічних працівників (у випадку, якщо заклади освіти та установи на території обслуговування Центру розташовані виключно у міських населених пунктах)»,

та викласти її в такій редакції: «має працювати така кількість працівників (консультантів), яка задовольнятиме потреби в інформальній освіті керівних, педагогічних кадрів відносно території обслуговування та визначається засновником Центру».

5. Внести зміни до позиції п. 5

«Кількість консультантів, визначена штатним розписом, має забезпечувати потреби у методичній підтримці (супроводі), консультуванні педагогічних працівників закладів освіти та установ, розташованих на території обслуговування Центру, та визначається засновником з розрахунку одна тарифна ставка консультанта не менш як на 200 педагогічних працівників»

та викласти її в такій редакції:

«Кількість консультантів, визначена штатним розписом, має забезпечувати потреби у методичній підтримці (супроводі), консультуванні педагогічних працівників закладів освіти та установ, розташованих на території обслуговування Центру та визначається засновником».

6. Положення необхідно доповнити пунктом:

«У разі відсутності можливості створення Центру (відсутність необхідної кількості педагогічних працівників, які обслуговуватимуться, відсутність згоди між співзасновниками про створення та спільного фінансування Центру) можуть створюватися окремі сектори (відділи) професійного розвитку педагогічних працівників у складі діючих відділів (управлінь) освіти».

Освіта.ua
26.05.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!