![]() |
Надо не разводить бюрократию, а ждать возобновления занятий, или ясности перспектив их возобновления |
В. Онацкий: как заполнить журнал во время карантина?
Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.
Як обліковувати уроки та знання учнів під час карантину?
Перехід учнів на дистанційне навчання породив проблему самого переходу на це навчання, з якою освітянська спільнота успішно впоралася: вчителі проводять онлайн уроки, консультації, конференції, дають посилання на відеоуроки, розробляють завдання для контролю, перевіряють виконані завдання, здійснюють корекцію знань. Але тепер у учнів, батьків і вчителів виникають запитання, а як же будуть обліковуватись дистанційні уроки та оцінки, отримані під час карантину.
У ФБ з цього питання багато міркувань: хтось пропонує записати в журнали всі уроки як проведені та перенести всі оцінки, хтось притримується протилежної точки зору і вважає, що потрібно дистанційне навчання вважати забавкою, щоб діти не вештались по вулицям.
Я ж вважаю, що дистанційне навчання після карантину міцно увійде в життя школярів і для багатьох стане альтернативою очному навчанню. Питання ж обліку дистанційних уроків та оцінювання знань учнів не є зараз першочерговим. Але воно обов'язково виникне. І як тоді чинити?
Не знаєш як робити – роби за законом.
На сьогодні єдина встановлена форма обліку проведених уроків та виконання навчальних програм - це класний журнал.
Будь-які вчительські зошитки, нотатки, списки та інше не мають юридичної сили та не є документами, що підтверджують виконання програм та засвоєння їх учнями.
Зворотній зв'язок, який отримують педагоги, коли діти дистанційно проходять навчання, у вигляді тестів чи робіт є, до певної міри, результатом навчання.
Однак для виконання програм необхідно буде скоригувати навчальні плани, зробити об'єднання та ущільнення тем, ще раз пройти в прискореному темпі все те, що проходили дистанційно.
Щодо оцінок, отриманих учнями під час дистанційного навчання. Директор школи може видати наказ: «Про оцінювання навчальних досягнень учнів під час дистанційного навчання», у якому передбачити, що вчителі-предметники здійснюють оцінювання навчальних робіт з предмету відповідно до Критеріїв оцінювання, а після завершення карантину та припинення дистанційного навчання виставляють до класного журналу середню оцінку як тематичну.
Отже, я за те, щоб зараз не розводити зайву бюрократію, а дочекатися відновлення занять, або хоча б ясності перспектив їх відновлення, і потім остаточно визначитись з оформленням документації. На сьогодні не бачу ніяких додаткових потреб у вигадуванні ровера, бо ми вже багато років працюємо в умовах карантинів і ніколи не було проблем з оформленням документації.
Освіта.ua
23.03.2020