А. Мирошниченко: о сложном вопросе воспитания

Я не вижу в самом понятии «семейное воспитание» места для помощи в усвоении школьной программы

А. Мирошниченко: о сложном вопросе воспитания

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Критичне нерозуміння. Численні дискусії. З повним нерозумінням, про що, власне, іде суперечка.

Вчителі переконують, що виховувати повинні батьки. Батьки переконують, що школа.

Що мають на увазі вчителі? Якщо чесно. Мова йде про те, що батьки повинні займатись навчанням дітей в обсягах шкільної програми. Себто бути другим вчителем. А іноді замінником. Вчити з дитиною вірші, пояснювати незрозуміле, примушувати читати нецікаве і таке інше.

У батьків дещо відмінна точка зору. Виховання - це не дублювання функцій школи. Це взагалі не повинно пересікатись. Виховувати - це допомогти дитині стати особистістю, пояснити їй важливі в житті речі, допомогти в життєвих проблемах.

Я не бачу в самому понятті «сімейне виховання» місця для допомоги в засвоєнні шкільної програми. Бо шкільна програма - це просто хаотичний набір інформації. І від того, чи засвоїть дитина ці хаотичні знання, чи ні, мало що залежить у її майбутньому. Формально, звичайно, залежить. Але лише і тільки формально.

Тому «займатись дитиною» - це не означає дублювати функції вчителя. Це взагалі про інше. Хоча, звичайно, так легше. Простіше.

Але в чому тоді сутність педагогіки? Для чого тоді всі ці дипломи?

Для мене виховання дитини - це, перш за все, виховання думаючої людини з відчуттям власної гідності. І ось тут проблема. Для школи часто думаюча дитина з відчуттям власної гідності - це погано, це складно, це дискомфортно. Тому «гарне виховання» розглядається школою як здатність батьків перетворити свою дитину в слухняну ляльку, яка не приносить проблем своєю індивідуальністю.

Звичайно, є певні кордони та червоні лінії. Але чомусь здатність бути особистістю часто опиняється для шкіл за цими червоними лініями. Так дійсно простіше. Але про що ми тоді говоримо? Про виховання? Чи про клонування матриці слухняної біомаси, яке і подається як зразок виховання?

Складне питання, на яке варто почати давати відповідь…

Оригинал

Освіта.ua
12.02.2020

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!