Н. Хоменко: объективная оценка заведения - выпускник

Интересно во время переписи получить данные, какое заведение человек окончил и где работает

Н. Хоменко: объективная оценка заведения - выпускник

Автор: Николай Хоменко, заслуженный работник образования.

Професійна освіта. Це не тільки професійно-технічна, а і фахова передвища, і вища.

Чого ми хочемо? Ну звичайно, щоб освіта була доступною, та головне – якісною.

Щодо доступності особливих проблем немає. Створена потужна інфраструктура закладів освіти для підготовки робітника, майстра, інженера. На будь-які статки – державні, комунальні, приватні.

Щодо рівних можливостей. Суспільний менталітет стосовно отримання фахової освіти, а тим більше якісної освіти, склався не сьогодні і не вчора. Закономірно, що більшість молодих людей намагаються потрапити до закладів освіти в наших  мегаполісах – Києві, Харкові, Львові. Та й їдуть вони сюди не тільки для того, щоб стати студентом, але й щоб влаштуватися на роботу, не дивлячись на вартість навчання, віддаленість від місця постійного проживання, складності з житлом. Як результат, кращий освітянський, науковий потенціал накопичується у відомих містах, провідних університетах.

Навіть отримавши бакалаврську підготовку в регіональних університетах, все більше молодих людей намагаються отримати диплом магістра в закладах освіти України, які посідають перші сходинки в рейтингу.

Цьому сприяє запровадження єдиного державного кваліфікаційного іспиту на шталт ЗНО, за результатами якого, звичайно позитивними, студент може продовжити навчання в бажаному університеті. Головне – мати знання, які дозволять подолати конкурсні перепони.

Але по завершенню навчання більшість випускників осідає якщо не в мегаполісах, то поблизу них, нерідко працюючи не за спеціальністю, а то й взагалі на робочих місцях, де не потрібна вища освіти. Як результат, за свідченням роботодавців, особливо з регіонів, їх кращі працівники здебільшого не є випускниками престижних університетів.

Є велика кількість різноманітних рейтингів, де основні критерії оцінки діяльності закладів освіти – це публікації в закордонних фахових виданнях, відстеження цитованості статей (Scopus), науково-педагогічний потенціал, інформаційний ресурс тощо. Безумовно, що це дуже важливо і реально можна відслідкувати, визначаючи місця в рейтингу. Але в цьому випадку ми оцінюємо саме дерево, а не плід, який росте на ньому, станок, а не деталь, яка виточується.

Не хочу наводити нові алегорії, але в дійсності об’єктивна оцінка діяльності закладу освіти – це випускник. Де він працює, на якій посаді, яких результатів досягло це підприємство, що про нього думають колеги і керівники тощо.

Чи складно це зробити – безперечно, так. Було б дуже цікаво під час перепису населення отримати більш-менш об’єктивні дані, який навчальний заклад людина закінчила і де працює.

Освіта.ua
13.12.2019

Популярные блоги
А. Сидоренко: зачем репетиторам 200 баллов ЗНО? Показателем высокой квалификации педагога является успешность его учеников, в том числе по результатам ЗНО
И. Ликарчук: когда результаты ЗНО не будут изменой Качество образования - не в бумагах и процессах, которые изучает и анализирует ДСЯО с экспертами
Л. Булыгина: не «бедные дети», а надо было учиться Причитания о проценте тех, кто не преодолел порог, бесят, ведь тест по математике элементарный
А. Ночкин: предательство с ЗНО по математике отменено Увеличили процент тех, кто не преодолел порог, те ученики, которые и не собирались пользоваться этим результатом
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев