![]() |
Давление на ответственность и совесть и игнорирование нежелания ребенка и запрета родителей |
Евгения Яниш: о МАНовских работах и олимпиадах
Автор: Евгения Яниш, кандидат биологических наук.
Така ж проблема, як з МАНівськими роботами - з олімпіадами. Коли 1-2 реально хороших учня «віддуваються» з усіх предметів. Фактично, ними затикають всі «дірки», а потім звітують, що від школи взяли участь у таких олімпіадах, взяли такі місця. А те, що це робиться всього кількома учнями - тиша.
Стикнулись з такою ситуацією з моєю старшою донькою. Дитину відправляли на всі олімпіади, знімали без попереджень з уроків, часто випадало, що 2 олімпіади в одні вихідні - тоді дитина взагалі не має часу відпочити та спокійно зробити домашні завдання. Звідси небажання взагалі брати участь у будь-яких заходах, якщо дитина відповідальна - намагається по максимуму підготуватись за дуже короткий проміжок - відповідно кілька ночей не спить, доходить майже до нервових зривів.
Сильний тиск з боку вчителів на дитину. Тиснуть на відповідальність та совість: «Якщо ти не підеш, ти нас дуже підставиш, як ти можеш нас підводити, ти мусиш» і т. ін. Абсолютне ігнорування небажання дитини та заборони батьків.
Донька в п’ятницю захворіла, температура під 39 - в суботу та неділю олімпіади. Одна вчитель - абсолютно адекватна та взагалі чудова людина спокійно все сприйняла, сказала що здоров’я - головне, щоб ми не турбувались. Інша вчителька, олімпіада якої у неділю (зауважу - з математики, для моєї дитини абсолютно непрофільний предмет, але оскільки з математикою у школі проблеми- послати більш нема кого) - телефонує мені на мобільний і починає мене умовляти, щоб донька прийшла на олімпіаду. На всі мої аргументи, що дитина хвора і точно нікуди не піде: «Ну будь ласка, може, їй стане трохи легше, і вона дійде!» Тобто мова про інтереси дитина при такому підході не йде взагалі!
Результати: за кілька років такого життя та експлуатації, участь в написанні двох МАНівських робіт, які дитину примусили писати, донька сказала: «Єдиний плюс від цих олімпіад і МАНівських - я зрозуміла, що наука - це не моє, і в науку не піду!»
Ніякі аргументи, що МАН - це не наука, вже не діють. У результаті дитина з дуже хорошим потенціалом, схоже, для науки втрачена. І це не одиничний випадок.
Освіта.ua
11.12.2019