Виктор Мисан: из дневника педагога: улучшений нет

Бюрократизм растет, появляется куча образовательных документов, где каждый новый важнее предыдущего

Виктор Мисан: из дневника педагога: улучшений нет

Автор: Виктор Мисан, кандидат педагогических наук, доцент, заслуженный учитель Украины.

З ЩОДЕННИКА ОСВІТЯНИНА

… Покращення не наступає.

… Бюрократизм зростає. З’являється купа освітянських документів, де кожен новий важливіший попереднього. Прірва між ними і нами – збільшується.

Ні, я не про матеріальне становище. Я про нормативні документи рідного МОН. Опрацював наказ МОН від 16.10.2019 за №1303 «Про затвердження Стандарту спеціалізованої освіти наукового спрямування». Для нас це важливо, оскільки ми є таким закладом.

По-перше, він потовщав (не «схуд», а набрав «вагу») у порівнянні з Проектом. Виявилось, що Проект був затверджений і набрав чинності офіційного документа – Стандарту … із 18 липня 2019 р. Теперішнім Наказом старий Стандарт … скасували, а новому включили «зелене світло».

Важко аналізувати те, що так скрупульозно запихали у вимоги до дослідницької компетентності та результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за роками навчання. Однак це варте уваги. Не фахівець у природничо-математичному, техніко-технологічному профілях, але в суспільно-гуманітарному ніби щось розумію. Але чи тямлю?

Серед вимог до результатів дослідно-орієнтованого навчання здобувачів освіти за суспільно-гуманітарним профілем у розділі «1. Здійснення дослідно-експериментальної діяльності, пов’язаної з розв’язанням дослідницьких навчальних завдань з використанням технологій суспільно-гуманітарних досліджень» у підрозділі «Аналіз результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей» учні 5 – 6 класів (ДІТИ 11-12 РОКІВ!!!! – виділено мною) повинні: «аналізувати описи результатів досліджень суспільно-гуманітарних об'єктів та явищ, закономірностей; відмічати методики, що застосовувалися під час досліджень; аналізувати шляхи розв'язання суспільно-гуманітарних проблем, запропоновані науковцями, суспільними діячами, іншими фахівцями».

У підрозділі «Розв’язання дослідницьких навчальних завдань суспільно-гуманітарного спрямування» 11-12-річні «науковці»: «визначають суспільно-гуманітарну проблему, яка потребує пошуку конструктивних рішень; розв'язують дослідницькі навчальні завдання, що пов'язані з пошуком необхідної інформації; аналізують ефективність розв’язання проблеми на основі наданих критеріїв».

Я так зрозумів, що все це вже умітимуть учні, які прийдуть після НУШ на навчання до основної школи, оскільки серед теперішніх школярів-ліцеїстів навряд чи знайдуться такі, які потягнуть всю цю «науку», придуману у високих кабінетах.

Панове, обкладіться не лише підручниками із вікової психології, педагогіки та методики викладання суспільно-гуманітарних предметів, але й розробіть таке «Положення про наукові ліцеї та ліцеї-інтернати», згідно якого цю еліту можна формувати і плекати в елітних умовах, а не «згідно існуючих нормативних документів».

Згідно вже прийнятих документів навкруги суцільний … Кравчук Леонід Макарович – «маємо те, що маємо».

Далі буде.

Оригинал

Освіта.ua
23.10.2019

Популярные блоги
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
И. Ликарчук: бумажный или электронный журнал? Что изменится в школьном образовании от появления электронного журнала?
А.Мирошниченко: для чего нужны учебники? Талантливым педагогам не нужны учебники, они знают предмет и стремятся преподавать своими словами
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев