Инна Совсун: часто школа - это место несвободы

В школе должно присутствовать критическое мышление, дискуссия, взаимодействие и вовлеченность

Инна Совсун: часто школа - это место несвободы

Автор: Инна Совсун, народный депутат Украины.

На вихідних гралась з Мартином та двома дітьми друга в асоціації. Хтось каже слово – наступна людина каже асоціацію, ще наступна – асоціацію на нове слово. І так по колу. Випало слово «школа». І знаєте, яку асоціацію озвучив 10-літній хлопчик? «Пекло». Це сказав хлопчик, який обожнює читати і має купу захоплень; який ходить до хорошої київської школи. І ненавидить школу як явище.

Мені це другий день не виходить з голови. Я розумію, чому такі асоціації виникають у школярів. Школа надто часто є місцем не-свободи, покори, автоматизованого повторення. Ні, автоматизоване повторення певною мірою має бути присутнім – так відпрацьовуються навички та автоматизуються мислиннєві процеси. Але в школі має бути присутнім критичне мислення, проговорення, дискусія, формування навичок взаємодії та співвідповідальності.

Я не вірю, що навчання у школі завжди має бути веселим та легким. Вчитися має бути складно; якщо не складно – то це свідчить про тупцювання на місці, а не розвиток. Проте складнощі можуть бути виправдані єдиною метою – набуття нових знань та навичок, і аж ніяк – не виконанням незрозумілих бюрократичних вимог. (З жахом згадую, як на уроках біології у школі нас вчили, скільки клітинок треба відступати в зошиті при записуванні завдання, замість того, щоб вчити власне біології).

Так, у школі розпочались якісь зміни. Принаймні – є картинка іншої школи, напрямок руху. Чи всі відчули ці зміни? Безперечно, що ні. Більше того, я не певна, чи всі глибинно відчувають та розуміють запропоновані зміни.

Так, під час нещодавньої поїздки до Львівської області, від однієї чиновниці на привітанні вчителів прозвучало таке: «Без верби і калини - нема України! Ось це і є нова українська школа!».

Я таки думаю, що нова українська школа має бути про інше. В ній має бути не верба та калина, а багато математики і критичного читання літератури, можливість обирати предмети та вільно висловлювати свою думку, належно обладнані кабінети та – що найголовніше – фахові та мотивовані вчителі.

"Освіта - найпотужніша зброя, яку ти можеш використати, щоб змінити світ." (с) Нельсон Мандела

Ось тільки для того, щоб ці зміни були у напрямку свободи, справедливості та добробуту - треба спершу змінювати освіту.

Нижче – трохи деталей про те, що саме треба змінювати в освітній політиці, щоб школа переставала бути пеклом, а ставала місцем творення нового, омріяного майбутнього.

Нові зміни, яких потребує шкільна освіта

Оригинал

Освіта.ua
02.09.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!