Инна Совсун: часто школа - это место несвободы

В школе должно присутствовать критическое мышление, дискуссия, взаимодействие и вовлеченность

Инна Совсун: часто школа - это место несвободы

Автор: Инна Совсун, народный депутат Украины.

На вихідних гралась з Мартином та двома дітьми друга в асоціації. Хтось каже слово – наступна людина каже асоціацію, ще наступна – асоціацію на нове слово. І так по колу. Випало слово «школа». І знаєте, яку асоціацію озвучив 10-літній хлопчик? «Пекло». Це сказав хлопчик, який обожнює читати і має купу захоплень; який ходить до хорошої київської школи. І ненавидить школу як явище.

Мені це другий день не виходить з голови. Я розумію, чому такі асоціації виникають у школярів. Школа надто часто є місцем не-свободи, покори, автоматизованого повторення. Ні, автоматизоване повторення певною мірою має бути присутнім – так відпрацьовуються навички та автоматизуються мислиннєві процеси. Але в школі має бути присутнім критичне мислення, проговорення, дискусія, формування навичок взаємодії та співвідповідальності.

Я не вірю, що навчання у школі завжди має бути веселим та легким. Вчитися має бути складно; якщо не складно – то це свідчить про тупцювання на місці, а не розвиток. Проте складнощі можуть бути виправдані єдиною метою – набуття нових знань та навичок, і аж ніяк – не виконанням незрозумілих бюрократичних вимог. (З жахом згадую, як на уроках біології у школі нас вчили, скільки клітинок треба відступати в зошиті при записуванні завдання, замість того, щоб вчити власне біології).

Так, у школі розпочались якісь зміни. Принаймні – є картинка іншої школи, напрямок руху. Чи всі відчули ці зміни? Безперечно, що ні. Більше того, я не певна, чи всі глибинно відчувають та розуміють запропоновані зміни.

Так, під час нещодавньої поїздки до Львівської області, від однієї чиновниці на привітанні вчителів прозвучало таке: «Без верби і калини - нема України! Ось це і є нова українська школа!».

Я таки думаю, що нова українська школа має бути про інше. В ній має бути не верба та калина, а багато математики і критичного читання літератури, можливість обирати предмети та вільно висловлювати свою думку, належно обладнані кабінети та – що найголовніше – фахові та мотивовані вчителі.

"Освіта - найпотужніша зброя, яку ти можеш використати, щоб змінити світ." (с) Нельсон Мандела

Ось тільки для того, щоб ці зміни були у напрямку свободи, справедливості та добробуту - треба спершу змінювати освіту.

Нижче – трохи деталей про те, що саме треба змінювати в освітній політиці, щоб школа переставала бути пеклом, а ставала місцем творення нового, омріяного майбутнього.

Нові зміни, яких потребує шкільна освіта

Оригинал

Освіта.ua
02.09.2019

Популярные блоги
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
И. Ликарчук: эпидемия «выпускных» в детском саду Их породили экзальтированные мамаши при поддержке безответственных работников детсадов
Ю. Полонская: как нивелировать «плюсы» школьной автономии Почему статью о 175 днях учебного года начали выполнять только в этом году, да и то далеко не все регионы?
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев