Игорь Ликарчук: зачем учителю тема первого урока

Не могу понять почему министерство должно предлагать учителям тему первого урока

Игорь Ликарчук: зачем учителю тема первого урока

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Хоч стріляйте, але ніяк не можу зрозуміти чому міністерство повинно пропонувати вчителям тему першого уроку. Мені здається, що це вияв неповаги і недовіри до вчителя, нехтування вимогами законодавства про педагогічну свободу вчителя.

Між іншим, традиція визначати на найвищому рівні теми перших уроків започаткована на початку 70-х років минулого століття за вказівкою керівництва тодішньої КПРС на честь сотої річниці з дня народження Лєніна.... І зберігається цей залишок комуністичної освіти, як не дивно, аж до сьогодні.

Переконаний, що жоден чиновник міністерства не знає краще від рядового учителя, що і як потрібно говорити учням на першому році. Хоча б тому, що самі чиновники такі уроки ніколи не проводили, або проводили їх тоді, коли тематика перших уроків визначалася центральним комітетом комуністичної партії. Ото і звикли до вказівок. Щоправда, називають їх сьогодні більш м’яко — «рекомендації».

А іще більш прикро, що цей матеріал поширюється офіційним ресурсом НУШ. Не хотілося б думати, що НУШ підтримує формалізацію освіти, продовження бюрократичного тиску на неї, ігнорування принципів академічної свободи педагогів Александр Элькин (Oleksandr Elkin)

Звичайно, можна сказати, що це лише рекомендації. Але таке можуть говорити люди, котрі не знають школи. Бо у директорів шкіл із тоталітарним мисленням (а таких, на жаль, іще більшість), рекомендації мають вагу закону. Головою в стіну будуть битися, але примусять і вчителя рекомендації сприймати як закон...

P.S. Іще раз почитав ці теми. Враження таке: «Сюсю-мусю». Або - ні про що і про все. Для базікання.

Оригинал

Освіта.ua
30.08.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!