В. Бахрушин: что изменилось в образовании за 5 лет?

В Украине существенно изменилась система управления образованием на государственном уровне

В. Бахрушин: что изменилось в образовании за 5 лет?

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» реанимационного пакета реформ.

Що змінилося в освіті за останні 5 років?

У першу чергу, це створення законодавчих передумов для зупинення деградації та поступової розбудови сучасної і конкурентоспроможної освіти в Україні. Істотно змінилася система управління освітою на державному рівні.

МОН значною мірою втратив невластиві повноваження з безпосереднього управління закладами освіти і трансформується в орган розроблення державної освітньої політики та управління системою освіти.

Почалося створення Нової української школи. Заклади освіти, насамперед вищої, отримали значну академічну автономію, можливості для пошуку власних шляхів розвитку.

Почалися створення сучасної системи забезпечення якості освіти, оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти. Україна почала виконувати взяті на себе (іноді десятки років тому) міжнародні зобов’язання, зокрема в частині забезпечення прав здобувачів освіти та їх батьків, узгоджувати національне законодавство з рамковими документами Євросоюзу та Європейського простору вищої освіти.

Створюються механізми визнання неформальної та інформальної освіти. Активізувався діалог з ключовими стейкхолдерами і громадськістю з ключових питань розвитку освіти. Щира дяка за це міністрам Лілія Гриневич, Serhiy Kvit, депутатам Верховної Ради України попереднього скликання Ірина Констанкевич, Тарас Кремінь, Oleksiy Skrypnyk, Александр Спиваковский (Alexander Spivakovsky).

Все це є необхідною передумовою для подальшої трансформації. Але багато роботи залишається новому Уряду і новим депутатам. Мають бути забезпечені реальні автономія закладів освіти (у тому числі фінансова) та академічні свободи учасників освітнього процесу.

Наслідком цього мають стати істотні зміни системи управління освітою на регіональному та місцевому рівнях та управління всередині закладів освіти, спрямовані на залучення до прийняття рішень всіх ключових стейкхолдерів.

В умовах обмежених бюджетних ресурсів необхідно підвищувати ефективність їх використання, а також стимулювати залучення до освіти позабюджетних коштів. Необхідно істотно підвищити якість освіти на всіх рівнях. Відповідні ідеї закладені, як у вже прийнятих законах, так і в низці підготовлених законопроектів. Необхідно продовження та прискорення руху у цьому напрямі. Можливо, з певними корективами чи зміною окремих акцентів.

Також важливим є внесення необхідних для розвитку освіти змін до «не освітнього» законодавства, зокрема, Бюджетного кодексу, законів про місцеве самоврядування та місцеві державні адміністрації та ін., а також скасування великої кількості рудиментів радянського законодавства, які все ще зберігаються в багатьох законах та інших нормативно-правових документах.

Бажаю успіхів у цій роботі новому міністру Anna Novosad, новим членам Комітету Верховної ради з питань науки і освіти Сергей Бабак (Sergey Babak), Грищук Рома, Сергей Колебошин (Сергій Колебошин), Наталія Піпа, Inna Sovsun.

Оригинал

Освіта.ua
30.08.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Вікторія
Не знаю, як на рівні університетів, а в середній освіті нічого на краще не змінилось. Засилля різних паперів, принцип "я начальник - ти дурень", підвіз дітей в опорні школи по вбитих дорогах, відділи освіти та методкабінети при кожній громаді, ремонт в класі зусиллями класного керівника та батьків, нав’язування методики викладання, купи конкурсів, котрі до процесу навчання не мають жодного стосунку... Повірте, знаю, про що говорю. Більше тридцяти років пропрацювала в різних школах, як сільських, так і міських.
Ще не вмерла ця освіта?
Молодца, Вован! Усім ново (і не зовсім) призначеним вічко вилизав. Та скільки вже можна реанімувати цю нещасну освіту? Якимось труположеством тхне... Хоча цвинтарний бізнес - один з найприбутковіших...

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!