![]() |
Предложения для нового правительства по высшему, профессионально-техническому образованию, образованию взрослых и не только |
Н. Андреев: мой план действий в образовании
Автор: Никита Андреев, глава общественного совета при МОН.
Вища освіта
- Скасування ліцензування освітніх закладів.
- Лібералізація ринку освітніх послуг шляхом усунення нерівності між державними, комунальними та приватними закладами освіти, зокрема, в частині доступу до державного фінансування.
- Запровадження «ваучерної» системи розподілу державного замовлення («гроші ходять за студентом») із передбаченням запобіжників від надмірного дисбалансу в спеціальностях та в розрізі регіонів. Ще раз - гроші ходять за студентом, а не місця.
- Скасування всіх пільг при вступі до закладів вищої освіти зі збільшенням «ваучерного ліміту» для особливих категорій вступників (наприклад учасників АТО/ООС).
- Перезапуск Національного агентства із забезпечення якості вищої освіти із зміною формату формування його складу на пряме делегування від стейкхолдерів (здобувачі освіти, роботодавці, держава, науковці).
- Підпорядкування Міністерству освіти і науки усіх закладів вищої освіти (крім військових)
Освіта дорослих
- Розробка та ухвалення законопроекту «Про освіту дорослих» (проект, який зараз в МОН, треба забути, як страшний сон).
- Розробка та легалізація типового положення про центри освіти дорослих та рекомендацій щодо створення місцевих стратегій розвитку освіти дорослих.
- Ухвалення концепції розвитку освіти впродовж життя на 2020-2024 роки.
- Внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо можливості фінансування освіти дорослих із місцевих бюджетів.
Професійно-технічна освіта
- Передача закладів професійно-технічної освіти на утримання місцевих бюджетів у тих випадках, коли органи місцевого самоврядування проявлять інтерес до таких закладів.
- Створення моделі державного фінансування закладів професійно-технічної освіти в галузях, які є стратегічно важливими для держави (педагогічна, медична, військово-промислова галузі).
- Приватизація інших закладів професійно-технічної освіти із залученням великого бізнесу, у т. ч. іноземного.
Академії наук
- Всеохоплюючий аудит діяльності та майна Національної академії наук та галузевих академій наук.
- Створення прозорих механізмів конкурсного відбору менеджерів вищої ланки Національної академії наук та галузевих академій наук.
- Бюджетне підпорядкування Міністерству освіти і науки Національної академії наук та галузевих академій наук як головному розпоряднику бюджетних коштів для здійснення контролю витрачання бюджетних коштів.
Крім вищезазначеного
- Стимулювання створення великих освітніх комплексів повного циклу (дошкільна, середня, професійно-технічна, вища освіта, освіта дорослих в рамках одного навчального комплексу).
- Перегляд освітніх стандартів на всіх рівнях освіти.
Що би ви додали?
Facebook
Twitter
Освіта.ua
15.08.2019