В. Бахрушин: часто простые решения создают проблемы

Надо закрывать заведения, где почти нет студентов, квалифицированных преподавателей и материальной базы

В. Бахрушин: часто простые решения создают проблемы

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.

Колись, років 200 тому, у Франції створили єдиний університет. Щоправда, він мав багато «відокремлених підрозділів», які надавали не лише вищу, але і середню чи початкову освіту.

Можна створити 30 університетів, кожен з яких буде мати по кілька чи по кілька десятків філій. Це щось принципово змінить?

Треба закривати ті заклади, де вже сьогодні немає чи майже немає студентів, немає кваліфікованих викладачів і належної матеріальної бази.

Можна перетворювати деякі університети з районних центрів у вузькопрофільні педагогічні, аграрні чи інші заклади, наближені до потенційного ринку праці випускників. Як свідчить досвід європейських країн, такі заклади можуть працювати ефективно навіть за відносно малої (кілька сотень) кількості студентів.

Можна об'єднувати заклади чи приєднувати деякі з них до більш потужних там, де для цього є умови і є підстави сподіватися на синергетичний ефект від об'єднання/приєднання.

Можна створювати спільні програми, особливо на магістерському і докторському рівнях. Можна стимулювати академічну мобільність та дуальну освіту. Можна запроваджувати інструменти визнання результатів навчання, отриманих поза основною освітньою програмою. У тому числі у неформальній та інформальній освіті, у професійній та громадській діяльності.

І ще багато чого можна. Але замість цього нам все частіше пропонують прості (на перший погляд) рішення, що, як свідчить практика багатьох попередніх років, часто створюють більше проблем, ніж вирішують.

Оригинал

Освіта.ua
18.07.2019

Популярные блоги
О. Калинич: выводы о дистанционном обучении Из понятия «дистанционное обучение» надо убрать слово «обучение», заменив на «имитация»
И. Ликарчук: образовательный процесс теряет смысл Результаты экзаменов не должны быть основанием для оценки работы учителя, это оценка работы учеников
Н. Глюз: снова старые схемы и двойные стандарты На ЗНО живет страшный вирус, его не берут ни маска, ни антисептик, а выпускной будут гулять без масок
А. Мирошниченко: советы учителям от киноактера Даже примитивная камера увеличивает все эмоции и раскрывает большие и маленькие секреты
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев