В. Бахрушин: часто простые решения создают проблемы

Надо закрывать заведения, где почти нет студентов, квалифицированных преподавателей и материальной базы

В. Бахрушин: часто простые решения создают проблемы

Автор: Владимир Бахрушин, главный эксперт группы «Освіта» Реанимационного пакета реформ.

Колись, років 200 тому, у Франції створили єдиний університет. Щоправда, він мав багато «відокремлених підрозділів», які надавали не лише вищу, але і середню чи початкову освіту.

Можна створити 30 університетів, кожен з яких буде мати по кілька чи по кілька десятків філій. Це щось принципово змінить?

Треба закривати ті заклади, де вже сьогодні немає чи майже немає студентів, немає кваліфікованих викладачів і належної матеріальної бази.

Можна перетворювати деякі університети з районних центрів у вузькопрофільні педагогічні, аграрні чи інші заклади, наближені до потенційного ринку праці випускників. Як свідчить досвід європейських країн, такі заклади можуть працювати ефективно навіть за відносно малої (кілька сотень) кількості студентів.

Можна об'єднувати заклади чи приєднувати деякі з них до більш потужних там, де для цього є умови і є підстави сподіватися на синергетичний ефект від об'єднання/приєднання.

Можна створювати спільні програми, особливо на магістерському і докторському рівнях. Можна стимулювати академічну мобільність та дуальну освіту. Можна запроваджувати інструменти визнання результатів навчання, отриманих поза основною освітньою програмою. У тому числі у неформальній та інформальній освіті, у професійній та громадській діяльності.

І ще багато чого можна. Але замість цього нам все частіше пропонують прості (на перший погляд) рішення, що, як свідчить практика багатьох попередніх років, часто створюють більше проблем, ніж вирішують.

Оригинал

Освіта.ua
18.07.2019

Популярные блоги
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
И. Ликарчук: шароварщина и отчеты вместо воспитания Воспитательной работы как системы формирования человека уже давно нет, а есть гам, шум, трескотня
А. Сидоренко: зачем репетиторам 200 баллов ЗНО? Показателем высокой квалификации педагога является успешность его учеников, в том числе по результатам ЗНО
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев