Г. Клочек: о проблемах нашего литературного образования

Проблемы литературного образования не в том, чтобы отстоять наличие зарубежной литературы как предмета

Г. Клочек: о проблемах нашего литературного образования

Автор: Григорий Клочек, доктор филологических наук, профессор.

Проблеми нашої літературної освіти зовсім не в тому, що треба відстояти наявність зарубіжної літератури як навчального предмету в школі. Зовсім ні. Проблема в тому, щоб переорієнтувати літературну освіту з екстенсивної форми здобування літературної освіти в інтенсивну.

Романтичний образ дівчини, яка сидить на лавочці і читає книжку, залишився у далекому минулому. Замість нього – картини молодих людей, що масово втуплені зором у смартфони. Настала комп’ютерно-інтернетна епоха, з її соціальними мережами, ютубом, PR-технологіями, фейками. З’явилося нове покоління, породжене цією епохою, яке називають то «поколінням Z», то «поколінням центеніалів». Його вже почали характеризувати такими ознаками, як «кліпове мислення», «функціональна безграмотність»…

Сучасний спосіб викладання як української, так і зарубіжної літератури є замшілим у своїй застарілості, він навіть не совковий (тоді хоч письмові твори писали), він совковий у його найгіршому варіанті.

ЕКСТЕНСИВНИЙ спосіб здобування літературної освіти - це те, що ми маємо зараз, а саме: «проходження» величезної кількості творів, без заглиблення в тексти. Результат – «покоління Z» програмові твори уже не читає. У крайньому разі - знайомиться з коротким, а іноді аж надто коротким викладом сюжетів, які щедро пропонує інтернет.

ІНТЕНСИВНИЙ спосіб здобування літературної освіти потребує принципово інших програм та принципово іншої методики. Вони мають бути спрямовані на оволодіння компетентностями, які формулюються як РОЗУМІННЯ ТЕКСТУ – УМІННЯ АНАЛІЗУВАТИ ТЕКСТ – УМІННЯ ТВОРИТИ ТЕКСТ.

Я вже втомився про все це писати. Ніхто не чує. Проте найближчим часом піду на ще одне коло. Може, достукаюся в чиновницькі кабінети.

Я розумію авторів цього послання, розумію підписантів і співчуваю їм. Але ж...

Оригинал

Освіта.ua
03.07.2019

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев