Е. Панич: о классификации сети вузов

Каждый вуз имеет свои традиции, но в то же время он может и должен сформировать стратегию развития

Е. Панич: о классификации сети вузов

Автор: Елена Панич, государственный эксперт директората высшего образования в МОН.

Нещодавно на одній з нарад довелося почути різні концепції впорядкування мережі закладів вищої освіти. Одна з них передбачає класифікацію всіх закладів наступним чином:

  • дослідницький університет (research university);
  • професійний заклад вищої освіти (professional university);
  • педагогічний (гуманітарний) заклад вищої освіти (teaching university, liberal arts college).

Особисто мені не вистачило згадки про четвертий тип закладу вищої освіти, такий як підприємницький університет (entrepreneurial university).

Чомусь про нього у нас не говорять, а варто було б в контексті запозичення кращих європейських і світових практик. Хоча, звичайно, для такої форми нам потрібно значно більше університетської автономії.

Важливим є ще один аспект проблеми: хто і як має визначати тип університету? По суті, кожен заклад має певні традиції, але, з іншого боку, він може і повинен сформувати свою стратегію розвитку, яка потенційно здатна привести його до іншого типу.

Чи може педагогічний університет стати дослідницьким? Чи може він розраховувати на підтримку в реалізації такої стратегії, якщо він її обере?

Всі ці запитання поки що залишилися поза дискусією. Хоча на них можна було б пошукати відповіді.

Оригинал

Освіта.ua
21.05.2019

Популярные блоги
И. Ликарчук: учиться нужно только тем, кто этого хочет Полное общее среднее образование должно быть не общеобязательным, а общедоступным
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Anastasia Shymanska
На всіх рівнях звучить, що університет це, перш за все, наука. Не стільки важливо, яка якість підготовки фахівця у тому чи іншому вузі, важливо, щоб статті викладачів вузу були у скопусах, була участь у грантах і т.д. і т.п. Мабуть для дослідницьких вузів такий підхід справедливий, а от для педвишів, навчання студентів має бути на першому плані. Адже зараз у педвиші толкового методиста днем з вогнем не знайдеш, бо якщо викладач прийшов зі школи із солідним стажем, йому та наука до лампочки, він налаштований вчити студентів, а тут йому, бац! Дайош науку, якщо з науки нічого не зробив за 3 роки, викинуть з вишу і не скривляться. Дарма, що студенти втратили якраз того фахівця, який реально може їх навчити, але ж постановка питання така, що звання переважає знання.