Е. Панич: о классификации сети вузов

Каждый вуз имеет свои традиции, но в то же время он может и должен сформировать стратегию развития

Е. Панич: о классификации сети вузов

Автор: Елена Панич, государственный эксперт директората высшего образования в МОН.

Нещодавно на одній з нарад довелося почути різні концепції впорядкування мережі закладів вищої освіти. Одна з них передбачає класифікацію всіх закладів наступним чином:

  • дослідницький університет (research university);
  • професійний заклад вищої освіти (professional university);
  • педагогічний (гуманітарний) заклад вищої освіти (teaching university, liberal arts college).

Особисто мені не вистачило згадки про четвертий тип закладу вищої освіти, такий як підприємницький університет (entrepreneurial university).

Чомусь про нього у нас не говорять, а варто було б в контексті запозичення кращих європейських і світових практик. Хоча, звичайно, для такої форми нам потрібно значно більше університетської автономії.

Важливим є ще один аспект проблеми: хто і як має визначати тип університету? По суті, кожен заклад має певні традиції, але, з іншого боку, він може і повинен сформувати свою стратегію розвитку, яка потенційно здатна привести його до іншого типу.

Чи може педагогічний університет стати дослідницьким? Чи може він розраховувати на підтримку в реалізації такої стратегії, якщо він її обере?

Всі ці запитання поки що залишилися поза дискусією. Хоча на них можна було б пошукати відповіді.

Оригинал

Освіта.ua
21.05.2019

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Anastasia Shymanska
На всіх рівнях звучить, що університет це, перш за все, наука. Не стільки важливо, яка якість підготовки фахівця у тому чи іншому вузі, важливо, щоб статті викладачів вузу були у скопусах, була участь у грантах і т.д. і т.п. Мабуть для дослідницьких вузів такий підхід справедливий, а от для педвишів, навчання студентів має бути на першому плані. Адже зараз у педвиші толкового методиста днем з вогнем не знайдеш, бо якщо викладач прийшов зі школи із солідним стажем, йому та наука до лампочки, він налаштований вчити студентів, а тут йому, бац! Дайош науку, якщо з науки нічого не зробив за 3 роки, викинуть з вишу і не скривляться. Дарма, що студенти втратили якраз того фахівця, який реально може їх навчити, але ж постановка питання така, що звання переважає знання.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!