![]() |
Главным в обучении так и останутся логос, образ и цифра, а практическое сопровождение - сопровождением |
Владимир Белый: образование без перегибов
Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.
Перший перегиб стосується ролі вчителя.
Дивно, але у нас найбільш крутими виглядають ті «експерти», котрі з потужною хмарою особистої енергетики горнуть поперед себе безапеляційне твердження, що вчитель за бажання та вміння здатен сформувати з КОЖНОГО учня взірець поведінки, високочолості та мануальної вправності. Мовляв, досить набирати до вчителів найбільш інтелектуально розвинених і все - якісна освіта «у кишені».
На жаль, у нас ледь чутними є наступні зауваження: «... Школа - це передусім учень. Почніть реформи з учня. Умотивуйте його наприклад неотриманням атестата, неможливістю бути держслужбовцем з низькими оцінками, закрийте фейкові виші і особливо філіали, щоб тупиця не сидів 5 років, протираючи штани, а піднімав економіку і т. ін.
А от уже учень дасть копня під зад поганому учителю. І не треба купи контролюючих. Придивіться до репетиторів: до одного черга записується за рік, а в іншого уся стіна в грамотах, а ніхто не йде, бо не дає результату» - Александр Пархомчук.
Другий перегиб - це чергова надія на «осучаснення» учнівської діяльності.
Як приклад, нової «ікони», у якій так зацікавлені дотичні до освіти структури, зокрема й комерційні, - це повальний, я б сказав, екзальтований акцент на неймовірні перспективи, що очікують шкільну освіту від її переведення у формат STEAM-освіти.
За розголосом про ще більшу навчальну ефективність експериментальних ІТ-засобів навчання спільнота має ніби забути, що у межах фізіологічних норм навантаження учнів освітнім процесом заняття такого типу не можуть бути основним його змістом, бо відтак більшість школярів лишиться недовченими навіть елементарним АБСТРАКТНИМ науковим поняттям. І що такого як ніде у світі не має, так того і не планується.
Головним у навчанні як були логос, образ та цифра, так вони ними й лишатимуться, а практичний тому супровід як був супроводом, так і лишатиметься лише як певна доля освітнього процесу для аплікацій розумово-аналітичної здатності особи, набутої під час вивчення теоретичних основ наук та основ суспільно-культурних видів творчості.
Освіта.ua
24.04.2019