![]() |
Политехуниверситеты должны быть центрами инноваций, а не музеями устаревшего оборудования |
А. Недоля: в музеях интересно учиться только историкам
Автор: Анатолий Недоля, доцент, Запорожский национальный университет.
Згадується розмова на одному з СТО, де майстер-приймальник скаржився, що працює з сучасними європейськими машинами, а в технічному ЗВО, де він навчається, йому розповідають, як працює «горбатий «Запорожець».
Такий підхід до підготовки технічних спеціалістів в різних галузях призвів до того, що в Україні важко знайти гарного спеціаліста з ремонту автомобілів, ніхто не вміє будувати мости, країна наймає іноземців для будівництва швидкісних магістралей. Такі ж самі проблеми існують в будівництві житлових будинків, трубопроводів, ремонті колекторів. А чому?
Тому що технічна освіта спрямована на підтримку та обслуговування старої інфраструктури, технологій і обладнання, а не на створення нових інноваційних продуктів, технічних виробництв, нових технологій, які є конкурентними на міжнародному ринку.
Це особливо дивно, тому що згідно інформації ДАК МОН України тільки за 2018 рік захищено більше 750 кандидатських та докторських дисертацій з технічних наук, і на це МОН потрібно звернути особливу увагу.
При таких показниках ми повинні бути серед перших у світі в технологіях та технічних новинках, а ми пасемо задніх. Тому не дивно, що наші заводи закриваються, інженери і інший технічний персонал від’їздить за кордон, транспортна та будівельна інфраструктура розвивається нединамічно або розвалюється. Нам потрібно терміново щось змінювати, інакше скоро небезпечно буде виходити на вулицю, та й вдома сидіти теж – будинки також застарівають, а робити капітальні ремонти або немає кому, або не вміють.
Тому технічні університети чи політехніки повинні дивувати сучасними технічними новинками, які існують лише в єдиному екземплярі і створені саме в цьому закладі та чекають швидкого впровадження у виробництво. А утримувати технічні музеї державі занадто витратно і немає жодного сенсу. Потрібно рухатись вперед, як це робить Китай, як це зробили Японія та Південна Корея. А вони починали саме з якісної технічної освіти.
Бо в музеях цікаво навчатися історикам, а не інженерам.
Освіта.ua
01.04.2019