И. Совсун: о возможном разнообразии вызовов

Неспособность говорить о стратегических задачах, ставить высокие цели присуща среде вузов

И. Совсун: о возможном разнообразии вызовов

Автор: Инна Совсун, вице-президент Киевской школы экономики.

Десь у 2015 році я їздила до Харкова, говорити з університетською громадою про стратегічні підходи щодо реформування вищої освіти в Україні на 5 років. В аудиторії Каразінського університету були ректори/проректори більшості харківських університетів. Після мого 40-хвилинного виступу я запросила учасників до дискусії.

І пролунало перше питання: «А чому Ви скасували подання медичної довідки при вступі до університетів»

Я дещо здивувалась, але відповіла: «Тому що (а) довідка коштує 200 гривень; (б) її подання позбавлене сенсу, бо що б не було написане у довідці – не може бути підставою для недопущення до конкурсу (окрім випадків, де є конкретні вимоги щодо стану здоров’я - і тоді довідка потрібна)».

Мені здавалось, що на цьому дискусія мала б вичерпатись, і варто було б перейти до обговорення більш значущих питань. Але дискусія про медичні довідки тривала ще хвилин 30. Власне, вона перебила усю дискусію про стратегічні виклики у розвитку вищої освіти.

Ось ця неспроможність говорити про стратегічні завдання, ставити високі цілі, а не обмежуватись тим, «як пережити зиму» - я бачила неодноразово в університетському середовищі.

Я думаю, що до цього призвело чимало причин, які не можна/не варто описувати в одному пості на фейсбуці. Але треба переінакшувати цей дискурс «пережити зиму» та бачити процеси у довгостроковій перспективі. Так само варто бачити можливе розмаїття викликів та особливо - підходів до їх подолання.

За посиланням – мій текст про довгострокові тенденції та виклики масифікації вищої освіти (так само - підготовлений для збірника «Майбутнє університетів»).

Оригинал

Освіта.ua
27.02.2019

Популярные блоги
В. Круглов: ценностям должна учить детей семья Школа – это не холодильник, куда сдают ребенка на содержание и обучение наукам и нравственным ценностям
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев