И. Ликарчук: о массовом самоудовлетворении

Почему рядовой учитель должен обязательно посещать всю ту методическую мишуру на каникулах?

И. Ликарчук: о массовом самоудовлетворении

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Уранці зробив невеликий моніторинг сайтів загальноосвітніх шкіл.

І зробив висновок, що в освіті методичне самозадоволення квітне буйним цвітом. Бо, як свідчать ці ресурси, на кілька міжсвяткових днів у школах та райцентрах запланована сила-силенна різних методичних заходів: і квести, і тренінги, і методично-мозкові штурми, і методнаради, і методоб`єднання, і творчі звіти...

І участь у всіх заходах для педагогів є обов`язково.

Читаю я про цю методичну мішуру та й думаю: «А чому пересічний учитель усе те має обов`язково відвідувати? Чому він не може обирати, який із методичних заходів йому відвідувати, а який - ні? Чому вчитель має сидіти й годинами слухати чи дивитися те, що і сам може знайти в мережі, чи придумати краще? І яка користь від таких квесто-заходів для вчителя?»

Єдине, у чому не сумніваюся, що задоволення від отієї мішури отримують лише її організатори та натхненники. Але то швидше схоже на самозадоволення (не хочу вживати інший термін). А самозадоволення, як пише ряд дослідників, то є певна патологія.

Тому і думаю, що методичні заходи, щоб не стати патологією, повинні проводитися лише для тих вчителів , які хочуть їх відвідувати без будь-якого адміністративного примусу. А роботу методистів та інших організаторів таких заходів потрібно оцінювати не за кількістю проведених квесто-засідань, а за кількістю вчителів, які виявили бажання їх відвідати.

Але боюся, що 98 відсотків тих, що проводяться зараз, залишаться без відвідувачів. Тобто для самозадоволення організаторів. Не методична робота, а якесь патологічне масове самозадоволення.

Оригинал

Освіта.ua
04.01.2019

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев