И. Ликарчук: знания и умения учителей для сертификации

Искренне жаль дисквалификации идеи сертификации учителей: она при таких подходах - неизбежна

И. Ликарчук: знания и умения учителей для сертификации

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Міністерство освіти і науки України опублікувало для громадського обговорення «Програму незалежного тестування для вчителів початкової школи закладів загальної середньої освіти».

Наголошу, що це для вчителів, які наберуться сміливості податися на сертифікацію...

Щоправда, Положення про неї іще немає, а «Програма тестування» уже є.

За словами невідомих (така вже традиція) авторів, цей епохальний документ призначений «для оцінювання професійних компетентностей вчителів початкової школи протягом 2019-2020 років у межах сертифікації педагогічних працівників». Залишимо на їхній совісті стилістичні та орфографічні перли цього витвору. Сьогодні про інше. А саме про те, що збираються перевіряти з допомогою тестів у вчителів. Далі - лише кілька цитат із 20-сторінкового документу. Висновки робіть самі.

Серед іншого, вчителі повинні довести, що знають та вміють:

  • «застосовувати таксономію педагогічних цілей Б. Блума для формулювання мети та очікуваних результатів у когнітивній сфері (знання, розуміння, застосовування, аналіз, синтез, оцінювання)»;
  • «аналізувати перспективні підходи до навчання, розвитку, виховання й соціалізації учнів»;
  • «ознаки, що характеризують стан і результати процесів навчання, виховання та соціалізації учнів»;
  • «аналізувати... тематичні дні та тижні»;
  • «основні способи реанімації»;
  • «розпізнавати органи і системи органів, пояснювати зв’язок між їхньою будовою і функцією»;
  • «забезпечувати інформаційну безпеку учнів, в тому числі й кібербезпеку»;
  • «уміти: вибирати напрям дослідження, методи проведення педагогічного експерименту; контрольну та експериментальну групи; формулювати тему, мету, завдання та інші аспекти наукового дослідження»;
  • «аналізувати концепцію на основі визначених напрямів підвищення ефективності освітнього процесу за певною темою» та іще стільки усього, що ой-йой.

Щоправда, там жодного слова про гуманістичну педагогіку, про любов та повагу до дитини, про моральність та аморальність у педагогогічній діяльності та про інші дуже важливі речі, без яких не може бути справжнього педагога в новій українській школі.

За стилем і змістом проекту документа роблю висновок, що його автори сидять в УЦОЯО. Тому і не дивуюся: привчений повзати - літати не буде.

Але.

По-перше, щиро жаль вчителів, котрі відважаться сертифікуватися. Навіть страшно подумати, що їх чекає на ЗНО із такою «Програмою тестування».

По-друге. Щиро жаль дискваліфікації ідеї сертифікації. А вона за таких підходів - неминуча.

Читайте і «насолоджуйтеся» ви також. Звичайно, якщо таку «насолоду» отримаєте.

Оригинал

Освіта.ua
20.12.2018

Популярные блоги
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Олена
Таке враження,що це не лікаря,а не для вчителя,а взагалі,той хто складає ці тести,він хоча б рік працював у школі,знає що таке вчительська праця.У нас як завжди-хочемо як найкраще,а виходить як завжди