А. Мирошниченко: еще кое-что об уважении к учителям

Уважают ли учителя профессии родителей, требуя от родителей уважения к своей профессии?

А. Мирошниченко: еще кое-что об уважении к учителям

Автор: Александр Мирошниченко, актер, режиссер, драматург.

Ще дещо про повагу

Ну про вимогу вчителів поважати професію вчителя ми багато читали-дискутували. Але є один аспект цієї проблеми. Маленьке запитання. Може трохи наївне. Але принципове.

А чи поважають вчителі професії батьків, вимагаючи від батьків поваги до своєї професії?

Не поспішайте відповідати. Не все так просто. Між словами і діями – різниця величезна.

Що таке повага до чужої професії? Як мінімум – розуміння. Що маємо в реальності? У батьків своя робота. Різна. Але вона є. Вона віднімає сили і час. Вона не є гіршою чи кращою за професію вчителя.

Але. Приходять батьки додому. Потомлені. Сподіваються відпочити, поспілкуватись з родиною, підготуватись до наступного робочого дня. Аж раптом! З’ясовується, що потрібно допомагати дитині робити нескінченну кількість домашніх завдань, ліпити якісь аплікації, готувати якісь реферати.

Можна, звичайно, говорити, що хай сама дитина робить. Але всі ж чудово розуміють, що питання часто не полягає в бажанні чи небажанні дитини. Питання в колосальних обсягах недолугих домашніх завдань. А ще картинку намалювати та якийсь гербарій зібрати.

І ось тут батьки кидають все і займаються тим, що є власне професією вчителя. Бо логіка проста. Твоя дитина? Ти і займайся. А те, що у тебе якась там робота – так це твої проблеми.

Тому і батьківські збори не в зручний для батьків час, а в зручний для школи. Бо дитина ж твоя, і вчитель - це найголовніша професія. Все інше другорядне.

Так думає абсолютна більшість педагогів. Я помиляюсь? Тоді подивіться в щоденник своєї дитини. І серед масиву домашніх завдань знайдіть час, закладений школою бодай на елементарне сімейне спілкування.

Я вже не кажу про батьківську роботу…

Оригинал

Освіта.ua
11.12.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Мама
Приведу пример. Моей дочке (8 класс) в среду на понедельник учитель математики задала изготовить лэпбук на тему "Многоугольники, их признаки и свойства". Лэпбук должен включать теоретический материал, практические задания (на карточках, чтоб лежали в красивых кармашках), плюс дизайн, плюс купить материалы, плюс изготовление. Я посмотрела в интернете - это задание тянет на работу в рамках аттестации учителя. К контрольным за семестр по алгебре и геометрии готовлю сама, потому что знаю - будет 60% заданий, которых не было на уроках. Это не говоря уже про прочие предметы. Вопрос: кого мне уважать? Только не надо рассказывать, что меня тоже кто-то научил. Я училась сама с помощью книг. Школа, как правило, впустую потраченное время.
Адекват
Для Мама: Так а зачем своего ребенка в школу водите, оставьте на домашнем обучении и все проблемы решены. А если серьезно, то закон Украины "Про освіту" почитайте, а конкретно какой Ваш вклад в образовании вашего чада и какой школы, и все вопросы отпадут.
Комментировать
Из больницы
Комплексы, видать, у режиссера детские присутствуют. Ну ненавидит он учителей и все тут. Как доктор вам говорю.
Бабуся
Як ви думаєте, років з сорок домашніх завдань не було? Були. і досить таки великі. Але тоді батьки привчали дітей самих виконувати своє домашнє завдання, додавалося ще й завдання по господарству. особливо в селі. Бо батьки працювали від зорі до зорі. І їм не було коли критикувати учителів, вони контролювали своїх дітей. І цього було досить: виконувалась робота і по господарству і домашнє завдання. Я навчалась на "відмінно" в українській школі, а батьки були "чисті" білоруси (переїхали жити на Україну), тому жодного слова українською не знали і допомогти не змогли б, навіть якщо б і захотіли. І тим не менше, я навчалась зразково. Так що говорити, що батьки повинні допомагати виконувати домашнє завдання - абсурд. Завдання батьків заставити дітей навчатися самим, а не виконувати за них роботу, вчити самостійності, відповідальності за свої доручення. І тоді буде все добре. Діти будуть вчитись самі, не потрібно буде їх контролювати, і ще й будуть допомагати батькам. Звісно, якщо батьки працюють, а не сидять на "шиї" працюючих людей, бо в них по десятку дітей, і всі безбатьченки, хоча чоловік поряд.
Валентина
Одне влучне запитання: а до чого тут вчителі? Вони програми розробляють ?Чи Ви радите їм робити домашні разом з учнями в школі? Так у Фінляндії, але ж і оплата праці інша. і програми не перевантажені.Чи не достатньо травити вчителя?Може, краще змінити врешті програми?

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!