В. Онацкий: перемен требуют сердца или о сертификации

Проект Положения о сертификации педагогов является неприемлемым и требует полной переработки

В. Онацкий: перемен требуют сердца или о сертификации

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Громадське обговорення щодо сертифікації вчителів добігає до свого логічного завершення. За задумом МОН, усе обговорення мало б звестись до того, що активне вчительство відправило б свої зауваження на е-адресу дрібного чиновника, а потім ми отримали б документ, який ніби схвалений спільнотою.

Так вже було багато раз. Саме завдяки таким «обговоренням» освітяни вже втратили пенсію за вислугу років та доплату за престижність праці, а також стали частиною сфери обслуговування з найнижчими зарплатами в країні.

Але так не повинно статися цього разу, адже сертифікація дуже скоро торкнеться кожного, бо вже закладено в професійному стандарті «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», що вчителю, щоб працювати, необхідно мати документи, що підтверджують професійну та освітню кваліфікацію – диплом молодшого бакалавра (бакалавра, магістра) та незалежне підтвердження компетентностей, необхідних для виконання трудових функцій, тобто пройти сертифікацію.

Підготовлений міністерством проект Постанови КМУ «Про затвердження Положення про сертифікацію педагогічних працівників» є неприйнятним і потребує повної переробки та винесення на справжнє громадське обговорення, яке б передбачало б вільний обмін думками на сайті МОН, а не обмежувалось би направленням зауважень та пропозицій на е-адресу чиновника.

Запропоноване Положення містить застарілу філософію, коли чиновники різних установ будуть визначати профпридатність педагога. У новому варіанті Положення про сертифікацію має бути враховано наступне:

1. Чітко визначити мету сертифікації, оскільки в ЗУ «Про освіту» вона не визначена, а саме виходячи з мети, визначаються засоби та механізми її досягнення.

2. Визначити коло осіб, на яких поширюється Положення.

3. Усі строки проведення сертифікації мають відображатися в Положенні, аналогічно до Положення про атестацію педагогічних працівників.

4. Запровадження сертифікації не повинно призвести до збільшення кількості чиновників.

5. При проведенні сертифікації необхідно мінімізувати «людський фактор» за принципом ЗНО. Будь-які експерти з виїздом на місця – це шлях до корупції та зловживань, а також додаткові бюджетні витрати.

6. Неприпустимим є вимога щодо створення кожним учасником сертифікації е-портфоліо із залученням до зйомки та оприлюднення відео дітей та свого відео у відкритому доступі, оскільки це загрожує безпеці учасників відео, вимагає значних фінансових витрат від педагога, може містити елементи корупції (залучення батьків до проведення зйомки, надання згоди батьків на участь дітей у зйомках ставить у залежність педагога від батьків).

7. Визначено, які саме компетентності і як будуть досліджуватись, адже лише перелік професійних компетентностей, знань, умінь та навичок вчителя початкових класів займає 45 сторінок.

8. Є і інші зауваження у відкритому доступі на освітніх форумах та авторських сторінках В. Громового, І. Лікарчука та В. Онацького щодо запропонованого проекту положення. І МОН варто їх врахувати при підготовці іншого варіанту Положення про сертифікацію.

І останнє – про оплату праці педагогічних працівників. Настав час міністерству показати реальну турботу про освітян. Висуваючи вимоги до педагога на 45 сторінок, треба дати вчителеві і гідну зарплатню.

Вимоги до прибиральниці та до вчителя різні. Прибиральниці не потрібно мати спеціальну освіту, постійно проходити курси підвищення кваліфікації, кожні 5 років атестуватися. Чому ж зарплата однакова, чому вчитель-початківець, що провчився в університеті 5 років, має таку ж ставку, як і прибиральниця?

МОН пропонує тим, хто пройшов сертифікацію, підвищити ставку на 20%, тобто десь на 600 грн, при цьому шалені кошти будуть витрачені на організацію та проведення сертифікації. Зараз потрібно всім освітянам підняти зарплатню, хоча б на ці ж 20%. І це дуже просто зробити, варто не розширювати штат чиновників та не збільшувати видатки на організаційні заходи, пов’язані з сертифікацією, а лише замінити одну цифру в Постанові КМУ № 22 від 11 січня 2018 р. «Про підвищення оплати праці педагогічних працівників», передбачивши, що посадові оклади (ставки педагогічних працівників) підвищуються не на 10% (як зараз), а на 30%.

Колего, чи почує це МОН – залежить і від Вас. Чи буде сертифікація черговим джерелом корупційних схем, відмиванням коштів, збільшенням чисельності різних чиновників та приниженням вчительства, залежить від кожного з нас. Ще є можливість сказати «НІ» нікчемному документу та проголосувати за вимогу повної переробки Положення та повторного винесення його на громадське обговорення.

Змін вимагають серця, наші серця.

Оригинал

Освіта.ua
10.12.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Zdraviy smysl
А говорю НЕТ этому никчемному документу! Госпожа Гриневич и Co, прошу Вас, читайте Владимира Онацкого!.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!