Н. Клясен: педагогов надо обучать качественно

Профессиональную деятельность учителя невозможно однозначно оценить по общим критериям

Н. Клясен: педагогов надо обучать качественно

Автор: Наталья Клясен, исполнительный директор ООО «Академія інноваційного розвитку освіти».

ИБД (Имитация бурной деятельности) чи Про проект положення про сертифікацію вчителів.

Не можу не висловити свою власну думку, бо в освіті майже все своє життя. Я не буду детально давати аналіз вищезазначеному проекту (вже достатньо висловились інші), а тільки спробую пояснити, чому це не спрацює!

1. Професійну діяльність вчителя взагалі неможливо однозначно оцінити за загальними критеріями, тому що основа ефективної передачі знань - це спілкування (*знання - база, а вже потім розвиток критичного мислення). Також тому, що кожен вчитель живе та працює в різних умовах, навчали їх в різні часи та по-різному.

2. Немає таких експертів, які б мали право на оцінку професійної діяльності того чи іншого вчителя. (Ті, які безпідставно називають себе «освітніми експертами», «заслуженими агентами» та інші навіть не розглядаються. Більшість з них жодного разу не провели урок з дітьми. Більшість з них самі професійно не реалізовані).

3. Якість освіти аж ніяк не підвищиться від новостворених реорганізовано-оновлюючих контролюючих установ, організацій тощо. Які наввипередки готовлять документи для «покращення», зміст яких один: контроль та оцінювання діяльності.

4. Про освітянські шоу-конкурси на «кращого з кращих» змовчу, бо зірвуся!

Перелічувати можна ще багато.

Тому пропоную інший підхід - професійне вдосконалення. І не тільки вчителів, а й освітніх менеджерів. Вважаю, що для якості, у першу чергу, потрібно освітян безперервно НАВЧАТИ (не «по-новому», а якісно) та створити для навчання відповідні УМОВИ! А далі вже конкурентоспроможність - основа ефективного розвитку, зробить свою справу.

Будьте всі здорові!

Оригинал

Освіта.ua
10.12.2018

Популярные блоги
Д. Ламза: никто не хочет идти в образование или школа без учителей От Кабинета Министров нет никаких действий по повышению значимости профессии учителя
С. Колебошин: 3000 спартанцев (задача о молодых учителях) 3000 молодых учителей на 15000 школ, в среднем - 1 новый учитель на 5 школ
И. Совсун: как надолго еще хватит запала учителей? Между победителями мировых олимпиад и средним базовым уровнем украинских школ гигантская пропасть
Т. Сердечная: зарплаты у учителей должны быть разные Есть шанс, что когда-то государство сможет оплачивать работу людей, которые работают с его будущим
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев