И. Ликарчук: о показателе качества образования

Даже в «лучших» учебных заведениях не понимают, как должно обеспечиваться качество образования

И. Ликарчук: о показателе качества образования

Автор: Игорь Ликарчук, экс-руководитель Украинского центра оценивания качества образования, и. о. директора Учебно-методического центра обеспечения качества образования.

Приїхав рано-ранесенько на роботу, щоб завершити одну дуже важливу справу: уважно закінчити вивчення матеріалів, що їх надіслали нашому Центру із кращих закладів загальної середньої освіти України із описом власного досвіду забезпечення якості освіти.

Із таким проханням ми кілька місяців тому звернулися до керівників тридцяти ЗЗСО, які займають перші місця в обласних рейтингах за результатами минулого навчального року.

Попередню згоду підготувати опис надали 19 закладів. Інші, очевидно, злякалися. 15 із них у запропонований термін опис надіслали. Дякуємо їм.

Учора і сьогодні я їх уважно перечитав. Кілька разів. Прочитаним шокований.

Третину повернемо авторам, бо у тих опусах є все, крім опису досвіду роботи із забезпечення якості освіти. Лише кілька із надісланих насправді можуть бути цікавими для інших керівників ЗЗСО... Що робити із рештою - іще не визначилися.

От і думаю: «Якщо така ситуація із розумінням сутності забезпечення якості освіти в тих закладах, які офіційно визнані кращими, то що можна говорити про інші? Чи, можливо, не варто називати золотом, все те, що гарно блищить?»

Також вважаю, що цей приклад має стати дуже показовим для розробників системи інституційного аудиту. Бо навіть у «кращих» (!?) закладах не мають мізерної уяви про те, ЯК МАЄ ЗАБЕЗПЕЧУВАТИСЯ якість освіти. Для них головний показник якості освіти - ЗНО, МАН, олімпіади, конкурси...

Оригинал

Освіта.ua
04.12.2018

Популярные блоги
В. Громовой: «миздобули» не перевелись в образовании Два основных скрытых мотива организации конкурсов - заработать денег и оправдать свое существование
О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование! Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Вчитель Петя
А ви що думали? Принцип простий: відібрати найкращих учнів з регіону, викинути з програми навчання непотрібну мурню, навантажити окремими предметами, виганяти зі складу тих учнів, які не тягнуть або гуляють. На кінець залишаться ті, хто гарно здасть ЗНО, МАН і т. д. Опа! І готовий рейтинг! А звичайні школи не на чолі рейтингу, там же діти "усі підряд".