Юлия Набок-Бабенко: о районных олимпиадах

Зачем давать на районных олимпиадах вопросы, которые дискредитируют и ученика, и учителя?

Юлия Набок-Бабенко: о районных олимпиадах

Автор: Юлия Набок-Бабенко, учитель украинского языка и литературы.

Відбувся районний етап олімпіади з української мови та літератури.

Я, учитель української мови й літератури (у минулому - призер Всеукраїнської учнівської олімпіади, 2001 р.), з двома «червоними» дипломами українського філолога різних університетів (бакалавр і магістр), НЕ ЗНАЮ відповіді на половину завдань районного етапу з української літератури для 10 класу.

І навіть за допомогою всезнаючого «гугла» я не змогла знайти всі відповіді на питання.

Мені хочеться знати: НАВІЩО? Навіщо давати такі питання, які дискредитують і учня, і вчителя?

Ми звикли готуватися за питаннями олімпіад попередніх років. Якщо це 10 клас, то питання охоплювали навчальний матеріал в основному 10 класу. Не маючи підручників на руках, завдяки електронним версіям, ми повторювали теорію 10 класу. А виявилося, що 90% завдань з української літератури - 9 клас. Теми творчих робіт і деякі інші завдання з літератури списано з минулорічного всеукраїнського етапу, але... 9 класу.

Мені - дуже ОБРАЗЛИВО. І не тому, що вся підготовка учнів моїх і моєї сестри - коту під хвіст. Мені образливо за дітей, які розчаровуються в олімпіадах і... своїх учителях. Мені образливо за українську літературу, завдання якої зводять до кудлатих висловів про письменників і цитат із вічним питанням «хто це сказав?», а також детальних біографічних відомостей, які взагалі-то вже не є основним матеріалом для вивчення.

Мене дратують ще й такі цьогорічні олімпіадні питання з української літератури для 10 класу: «Першотвором української національної педагогіки є...» і «Назвіть два заклади, які стали першим взірцем освіти для східних слов'ян».

Де ж формування компетентностей, критичного мислення, розвиток креативності - те, про що нині говорять звідусіль? І те, що покликана формувати й розвивати саме література. Здається, укладачі олімпіадних завдань перебувають в освіті минулого сторіччя. Мені й моїм учням НЕ ЦІКАВІ такі завдання. І такі олімпіади мене як учителя не мотивують, а, навпаки, пригнічують і розчаровують.

P.S. Я не знаю результатів. На щось особливо високе сподіватися не доводиться: через хворобу однієї з учасниць (тілесну та душевну) довелося готувати іншу ученицю в останній день.

Своїм дописом я хочу наголосити на відповідальності за кожне олімпіадне завдання (і перед учнями, і перед учителями).

І все, що я пишу на своїй сторінці, - це МОЇ думки. І вони не визначають політику школи, у якій працюю.

Оригинал

Освіта.ua
05.11.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Галина
"Якщо це 10 клас, то питання охоплювали навчальний матеріал в основному 10 класу". Дуже дивно таке читати. Я ніколи не стикалась з олімпіадами з мови, але для олімпіад з математики та хімії навіть 100%-ве знання шкільного матеріалу ніяким чином не допоможе у розв’язанні олімпіадних завдань. Я, наприклад, знала математику настільки, що жодного разу не робила домашні завдання (в школі - протягом уроку встигала розв’язати всі задачі теми, а в універі - зробити контрольну за 2 варіанти: собі та подрузі). Але з олімпіадами не склалось. Коли сина готувала вчителька хімії до олімпіад, шкільний матеріал він вчив наперед за 2 класа (наприклад літом після 9-го класу освоював підручник 11-го), а на заняттях освоював зовсім інший матеріал.

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!