О. Калинич: каждый учитель - в каком-то смысле конкурсант

Учитель - конкурсант, который каждый день сдает экзамен перед детьми, а самая высокая награда - уважение

О. Калинич: каждый учитель - в каком-то смысле конкурсант

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустская гимназия-интернат.

Звичайно, кожен учитель - у певному розумінні конкурсант, який щодня складає іспит перед дітьми в класі. А найвища нагорода - повага.

Виникає логічне запитання: чи потрібні конкурси на кшталт Global Teacher Prize Ukraine, адже, як і будь-яке змагання, це певне шоу, коли вчитель намагається бути собою і сподобатися журі (професійному та народному)?

Кому потрібні такі конкурси? Насамперед - суспільству, тобто кожному з нас. Дуже добре, що ЗМІ гасло «Учителі важливі» ставлять на один щабель із надзвичайно актуальними проблемами. Педагоги дійсно важливі й потребують підтримки громадськості, яка, часто того не розуміючи, жбурляє каміння в учителя, нерозумно сподіваючись, що принижена нею людина виховає покоління вільних і сильних.

Спостерігаю за конкурсом Global Teacher Prize Ukraine: яскраве шоу, де вчитель потрапляє в незвичні професійні обставини: самопрезентація в ресторані; уроки на підлозі, а не за партою; навчання в лікарні...Уроки ТОП-10 вчителів Global Teacher Prize Ukraine 2018 також непересічні: «Формула правильної благодійності» (9 клас - Світлана Стельмах, Олександр Жук, Наталя Голоднюк), «Покоління штучного інтелекту, big data та 3Д друку» (10 клас - Юрій Гайдученко, Наталія Рудніцька, Богдан Портяний, Олександр Черкас), «Сила різностей» (8 клас - Олеся Браташ, Олександр Лисич, Людмила Боднарюк) - STEM-освіта в дії.

Хтось скептично може зауважити: «А чи діти складуть успішно ЗНО після таких уроків? Адже саме ЗНО – «квиток» для вступу до ВНЗ. Та й для батьків набагато важливіші високі бали в сертифікаті, аніж ігри в навчання». Хм...Чи складуть ЗНО діти, навчені мислити критично, які вже вміють аналізувати складні проблеми, вирішувати їх?.. Складуть. І не тільки ЗНО.

«Головне, щоб ці вчителі потім не повернулися до школи, як Попелюшка після балу», - міркують песимістично налаштовані «реалісти». Кожен із «десятки» є неймовірно крутим учителем (перегляньте відеоролики на сторінці https://www.facebook.com/GlobalTeacherPrizeUkraine/) і те, що робить конкурсант чи конкурсантка, надихає (кажу як учитель).

Так, можливо, зірки з часом і гаснуть, але саме вони зараз роблять небосхил яскравим і вказують шлях подорожнім.

Уболіваю за своїх колег - з половиною навіть знайома. Як учитель української мови та літератури, тішуся, що аж троє з 10 вчителів викладають українську мову та літературу (українську й зарубіжну).

Уже вдруге Global Teacher Prize Ukraine підкорює Закарпаття (минулого року вчителька початкових класів Вікторія Биркович увійшла до п'ятірки фіналістів). Пишаюся, що зараз у десятці фіналістів - закарпатка Людмила Бондарюк (учителька музики). Та що там - навіть член журі конкурсу Валентин Фречка (переможець олімпіади геніїв) – закарпатець.

Урешті-решт, не так важливо, хто саме стане першим, бо вже зараз кожен є переможцем. І найголовніше ми бачимо вже: бути вчителем важливо й потрібно.

...Але оскільки голосування триває, підтримуймо своїх колег!

Оригинал

Освіта.ua
24.09.2018

Популярные блоги
Е. Северенчук: что делают учителя, которых обманули? Если учителя не бастуют - значит, им можно давать обещания, которые потом не выполняются
Т. Ткачук: в этом году была одна проверка письменных работ ЗНО На очень важном этапе проведения ЗНО происходит субъективное оценивание письменных работ
А. Заможская: я боюсь уроков трудового обучения Есть страны, где дети на трудовое обучение записываются в очередь, потому что там учат тому, что им интересно
Александр Мирошниченко: раздумия с табелем в руках Роль школы стала совсем непонятной в этом мировоззренческом хаосе дистанционного обучения
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев