В. Белый: изучение госязыка: почему так скучно?

Почему наши старшеклассники должны снова и снова изучать языковые правила и определения?

В. Белый: изучение госязыка: почему так скучно?

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

МОВА

Є питання, які спрямовані на пошук відповіді, а є такі, що ставляться задля того, щоб виразити обурення.

Відомо, що скрізь у світі держава організовує вивчення державної мови з першого, а то й раніше, класу початкової школи так, щоб діти поступово пізнали основні правила правильної ЛІТЕРАТУРНОЇ мови.

Зрозуміло, що у початковій, а потім і в основній, школі акцент вивчення мови робиться саме на оті правила. Разом з тим, все так сплановано, щоб до випуску з 9-го класу учні їх всі опрацювали багатократно: держава надає для того всі необхідні засоби та ресурси, у тому числі й щодо кількості годин, відведених на вивчення саме мови як такої.

Паралельно проводяться й уроки з літератури.

ЛІТЕРАТУРА

З переходом до старшої ланки загальної середньої освіти в учнів вже немає окремих уроків мови і окремих уроків літератури. Так у світі. Особисто таке бачив, наприклад, спочатку в Алжирі під час контрактної роботи з тамтешніми учнями академічних ліцеїв, а також потім під час візитів до французьких ліцеїв у ході дружніх партнерських обмінів.

Тамтешні старшокласники замість окремо «Мова» і «Література» мають просто такий предмет, приміром, як французька або арабська. Тепер це називають інтегрований курс.

При цьому навчальна діяльність старшокласників на заняттях з цього комплексного предмету полягає у тім, щоб на базі обмеженого переліку літературних творів шліфувати вміння ЗАСТОСОВУВАТИ попередню мовну підготовку, чим звісно досягається найвищий її рівень.

Адже всім відомо, що правила можуть забуватися, а вміння залишаються на все життя.

ЧОМУ?

Люди добрі, якщо ми дійсно добрі до власних дітей, ЧОМУ у нас не так?

ЧОМУ наші старшокласники мають корпіти знову й знову над запам’ятовуванням мовних правил, назв, визначень тощо, котрі вже були опрацьовані вздовж і поперек?

ЧОМУ наші випускники старшої школи мають на ЗНО продемонструвати не стільки досягнуту мовну підготовку, як здебільшого обсяг запам’ятованих формальних «юнітів» навчальної дисципліни?

ЧОМУ наші старшокласники замість радо застосовувати свою попередньо набуту мовну підготовку для створення за прикладом класиків та сучасних відомих творців власного літературного продукту мають знову й знову повторювати, щоб зазубрити, правила, назви, визначення тощо?

Бо таке у нас ЗНО?

Бо на його кращу версію у влади немає грошей?

А на «програми підтримки» приватного бізнесу та політичну рекламу популістів гроші є?

Оригинал

Освіта.ua
30.08.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!