Владимир Мещеряков: о конфликте интересов

В каждой рядовой школе наблюдается деградация большей части детей после начальной школы

Владимир Мещеряков: о конфликте интересов

Автор: Владимир Мещеряков, учитель, Харьковская область.

Більшість нормальних людей уникають конфліктів.

Часто ми покладаємося на просту техніку замовчування, але в більш ніж 80% випадків вона приносить нові проблеми. Що нам робити, коли ми залучені в конфлікт?

Чи повинні ми просто відійти вбік і сподіватися, що все нормалізується? Найімовірніше, що конфлікт не зникне, а обставини зміняться і зашкодять Вам ще сильніше, ніж раніше. У конфліктів є тенденція до ескалації і посилення. Якщо не управляти ними, вони погіршують продуктивність, працездатність і, врешті-решт, починають керувати людиною замість того, щоб вона сама керувала конфліктом. Щоб не бути пригнобленою, людина повинна стати більш освіченішою й морально сильнішою.

Закон України «Про запобігання корупції» визначає два види конфліктів інтересів: потенційний і реальний.

  • Потенційний конфлікт інтересів – наявність у особи приватного інтересу у сфері, у якій вона виконує свої службові чи представницькі повноваження, що може вплинути на об’єктивність чи неупередженість прийняття нею рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.
  • Реальний конфлікт інтересів – суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об’єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

Це стосується і держслужбовців, що керують освітнім процесом.

Як це працює в освіті? Маючи в активі три роботи з педагогіки, насмілюсь поділитися своїми дослідженнями і враженнями.

Нагадаю, що згідно Закону «Про освіту» процес здобування освіти є тристороннім.

Найскладніша складова процесу – батьки. І вони, в залежності від раніше здобутих знань та інтелекту, мають своє відношення до школи. Оскільки середня освіта є безплатною, то частина з них розглядає школу не як храм науки, а як камеру для зберігання дітей на четверту частину доби. Інша частина вважає, що вчителі обов’язково повинні якісно вивчити їх дитину, тому що вони за це отримують гроші. І тільки незначна частина батьків (до 10%) розуміє, що без їх постійного контролю дитина не здобуде необхідних знань, тому що важлива частина освітнього процесу – освіта вдома.

Вчитель безпосередньо керує освітнім процесом. Найскладніше в цьому – поєднати освіту з вихованням. У кожній пересічній школі спостерігається деградація більшої частини дітей після початкової школи. У початковій школі учні фактично безстатеві. Коли починається пубертатний період, то відбувається розшарування за інтелектом. У юнаків статевий розвиток може випереджати розумовий до семи років. Якщо в школі виховна робота в навчальному процесі не поставлена належним чином, то вчитель змушений відволікатися на функції приборкувача. Якщо вчитель здатний навчити, але не хоче вчитися частина учнів, то ці учні й складають прошарок соціопатів, який заважає вчитися сумлінним. Це вже на совісті директора і його заступників. Звичайно, вчитель не повинен ламатися, гнутися під вимоги «намалювати показники». І якщо вчителя зламали, то він перетворюється на кадавр.

Арне Дункан, колишній міністр освіти США, вважав, що немає хороших шкіл без хороших директорів, такого просто не існує.

Перша ознака неспроможності директора – моральна. Це відсутність в школі педагогічної етики. Це стає проблемою для вчителів і класних керівників. Це стає знахідкою для учнів-соціопатів. Якщо директор неспроможний тримати освітній процес під контролем, то для освіти нічого не варті його господарські здібності, за які часто директорів і ставлять на посади. Адже, згідно всіх нормативних і реєстраційних документів, основна діяльність школи – надання освітніх послуг.

Коли кабінети без навчального обладнання, але в школі купується лінолеум, який потім лежить цілий рік, або ставляться пластикові вікна чи огорожа, безкінечно ремонтується дах, то зрозуміло, що тут на перший план виходять приватні інтереси – відкати. Відкатами будівельними і зарплатними діляться, звичайно. Це і є перетворення потенційного конфлікту інтересів у реальний.

Директор не є державним службовцем, але ті, хто це покриває, підпадають під дію закону «Про запобігання корупції», і за ними сумують детективи НАБУ.

Освіта.ua
16.08.2018

Популярные блоги
Т. Ефимова: как школа убивает мотивацию у детей Почему в школе до сих пор снижают оценки за отступления, неправильную запись и цвет рисунка
Е. Бобкова: участие в олимпиаде не должно быть принудительным Жизнь и здоровье детей и учителей являются высшей ценностью, чем результат олимпиад
И. Ликарчук: олимпиады - традиция совковой системы Ни одним законом или нормативным документом обязательность участия каждой школы в олимпиадах не предусмотрена
О. Украинец: ЗНО по литературе точно не нужное Школьная программа предусматривает чтение текстов и биографий, а не изучение литературы, и это разные вещи
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Бабуся
А щоб ви б робили, якби у Вашій школі з десяток років протікав дах і на голови дітям під час дощу падали стелі? Куди б Ви витрачали кошти? Хотіла б я побачити, щоб Ви відповіли батькам, коли після чергового дощу повний плафон води над головою дитини, а там же ще й електрика. Чи БЖД дитини не в рахунок?.