Владимир Мещеряков: о шакальстве в образовании

Не выделяются деньги на образование? Выделяются. Но не ради образовательного процесса

Владимир Мещеряков: о шакальстве в образовании

Автор: Владимир Мещеряков, учитель, Харьковская область.

«Шакал я паршивый! У детишек ворую…»

Як не згадати Васю зі старого знаменитого фільму?

І як можна по-іншому назвати частину функціонерів від освіти, у порівнянні з якими дрібний злодюжка – янгол? У прокляті радянські часи все реально робилося під гаслом: «Всё лучшее – детям!» У сільських школах були предметні кабінети. Тепер все старе списане, а нове не завозиться. Ліквідовані майстерні! Не виділяються гроші на освіту? Виділяються. Але не заради освітнього процесу.

Будівельні, ремонтні роботи, закупівля будівельних матеріалів… Тут великі суми і, відповідно, солідні відкати. Дерев’яні вікна довговічніші й екологічніші, ніж пластикові. Легко утеплюються, ремонтуються. Вони можуть стояти століття, якщо їх фарбувати ззовні білою фарбою. Вона захищає дерево від ультрафіолетового сонячного випромінювання протягом шести років. Хтось із народних депутатів чи міністрів поставив собі вікна пластикові? Правильно, діткам їх поставте, нехай дихають формальдегідом! Але попередньо дерев’яні вікна потрібно було згноїти, і це успішно робилося.

Що потрібніше для навчального процесу: обладнання для кабінетів чи рулони лінолеуму, який цілий рік лежить потім у вестибюлі та тренажерній залі? Звичайно, лінолеум! Обладнання для кабінетів чи 300-метрова нова металева огорожа території школи? Звичайно ж, огорожа! А навчальне обладнання – це проблема вчителя, хай викручується!

Вже забувається, що основна діяльність школи – надання освітніх послуг, а не господарська. І державні мужі та тьоті дивуються, чому в Норвегії учні залюбки до школи ходять, а в Україні – вибірково. А це тому, що всі адекватні діти йдуть туди, де їм цікаво, а не в порожні приміщення, де лише дошка та крейда. Їм тоді цікавіші ігри в смартфонах.

Коли десь відкривається опорна школа з усім потрібним обладнанням всередині – це подія загальнодержавного масштабу. Тому, що коли по-чесному, без шакальства, то на все коштів вистачає.

Мені дуже цікаво, навіщо освітнім структурам взагалі потрібно займатися ремонтними роботами? Хіба це не можна покласти на органи місцевого самоврядування? Навіщо закладам і органам освіти не властиві їм функції? Адже навчальної і виховної роботи непочатий край!

Освіта.ua
26.07.2018

Популярные блоги
О. Меркулова: почему министр не отстаивает диссертацию? Нет никакой логики в том, что человек готов легко отказаться от кандидатской степени
Г. Сищук: начинать реформы нужно не с учебников Начинать следует с пересмотра самой сущности: функции учителя, аспектов, ухудшающих эффективность его работы
Тамара Гориха Зерня: нужно признать положение дел Нужно признать, что онлайн обучение – это профанация, а три года онлайн – это три потерянных для школы года
И. Ликарчук: кому и для чего нужны измерения? Каждый учитель без дорогого общенационального измерения знает, какие пробелы в знаниях имеют ученики
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Не подарок
Согласна на все 100%. Учитель должен и кабинет и школу ремонтировать. Я УЧИТЕЛЬ, а не строитель. Попрошайничать у родителей деньги, мебель, бумагу и т. д. Вот такое и отношение к нам родителей и детей.