В. Онацкий: наблюдения по результатам ДПА в 4 классах

Меня волнует то, что увеличивается количество детей, которые не могут разобрать собственный почерк

В. Онацкий: наблюдения по результатам ДПА в 4 классах

Автор: Владимир Онацкий, заместитель директора по учебно-воспитательной работе.

Будь-яка реформа дає свої плоди через певний час. Ну, не буває так, щоб одразу відбулись суттєві зміни. Так було з гуманітаризацією освіти, коли вивчення фізики, хімії, математики максимально скоротили, трудове навчання фактично знищили, а години віддали на предмети гуманітарного напрямку. Тепер маємо катастрофічно низький рівень знань учнів із фізики та математики, а також відсутність спеціалістів робітничих професій. Двадцять пۥять років руху від політехнічної школи до школи гуманітарно-гуманізованої дали свої результати.

Декілька років назад пролунала ідея: «Скасуємо каліграфію». Ідея втілена в нормативні акти МОН України. Педагоги перестали звертати увагу на те, як дитина пише, адже будь-яке намагання вчителя навчити дитину красиво писати, привчити до охайного ведення зошитів, сформувати у неї красивий почерк може розцінюватися як жорстоке поводження з дитиною, булінг, цькування… і такий вчитель може просто стати героєм віртуального простору, його життя перетвориться на пекло, а колеги та друзі почнуть співчувати та щось радити.

Але ж усе має свої наслідки… Пройшло ДПА в четвертих класах. Діти написали роботи передбачувано: як вчилися, так і написали. І якщо в роботах з мови сумнівно написані букви ми ще можемо вважати правильними, то з математикою складніше. У дітей сформовані обчислювальні навички, але ж окремі учні так пишуть цифри, що потім самі не можуть зрозуміти, що написали: 5 чи 9, 6 чи 8. І, звісно, що результати були з помилками.

Пригадую численні нападки на вчителів початкових класів, які намагалися прищепити дітям правила оформлення робіт з математики. У чому їх тільки не звинувачували, але ж некоректно записані для обчислення приклади можуть призвести до помилки.

Світ швидко змінюється, і, може, через кілька років діти вже не будуть писати в зошитах, а будуть друкувати. Але поки мене хвилює те, що збільшується кількість дітей, які не можуть розібрати власний почерк. Чи правильною дорогою ми йдемо?

Оригинал

Освіта.ua
21.05.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!