О. Калинич: не нравится учебник - создайте свой!

Сколько учебников написали возмущенные (часто - заранее возмущенные)? Кто знает статистику?

О. Калинич: не нравится учебник - создайте свой!

Автор: Олеся Калинич, учитель, Хустская гимназия-интернат.

Кілька разів поривалася написати на цю тему й відкладала.

У мережі час від часу вибухають гнівом, осудом і навіть образами коментарі про підручники, посібники через їхню недосконалість.

Так, кожен із нас має право на власну думку. Так, у підручниках є помилки, а шкільні видання не завжди досконалі. Та останнім часом (а може, й не останнім) у соцмережах часто припускають, що підручники пишуть некомпетентні й непрофесійні люди, які навряд чи працювали з дітьми.

Узагалі, ми любимо робити припущення, бо так легше будувати власні аргументи. Але хіба кожне припущення дорівнює факту? До того ж існує суттєва різниця між конструктивною критикою (коли не тільки критикуєш, а й допомагаєш виправити ситуацію) і просто голослівним «оскарженням зла».

...У школах Василя Сухомлинського й Шалви Амонашвілі існувало правило: якщо учневі не подобався параграф підручника, він міг написати свій і вчитися за ним.

Цікаво, скільки підручників написали обурені (часто - наперед обурені)? Хтось знає статистику?

Нікого не захищаю й не виправдовую. Я вчитель. Та мені часом гірко й прикро за деяких колег, які жбурляють каміння тільки для того, щоб показати, що в цьому недосконалому світі існують і вони.

Не подобається видання? Створіть своє! Не дали гриф МОН? Апробуйте творіння в себе на уроках - ніхто не забороняє. Бажаєте нових обріїв? Поширюйте власні напрацювання в інтернеті, урешт-решт заробляйте на них (поєднуйте й приємне, і корисне).

Можливо, дорогим коментаторам згодом і самим випаде нагода прочитати критику на свою адресу. А можливо, і ні, бо, ймовірно, якраз нарешті їхні підручники таки будуть досконалими.

Дійсно, робота вчителя непроста. Але хіба це дає нам, учителям, право ображати інших - науковців, методистів, педагогів - авторів шкільної літератури? Чи, може, все-таки, як казала Леся Українка, «берімось краще до роботи, змагаймось за нове життя»?

Оригинал

Освіта.ua
16.05.2018

Популярные блоги
В. Громовой: рубеж необратимости уже пройден Отрицательный отбор в образовании продолжается, ведь уходят лучшие, а «скамейка запасных» почти пуста
Е. Стадный: идея увеличения веса аттестата ошибочна Чем больше будут учитывать аттестат, тем меньше будет шансов у детей с хорошими знаниями из строгих школ
Д. Бабурин: образование за ширмой рейтинговой шкалы За ширмой рейтинговой шкалы 100-200, которую нам каждый год представляет УЦОКО, скрывается реальное состояние образования в Украине
В. Громовой: как спасти образование от развала Как вызвать бешеную ненависть, но спасти школьное образование от окончательного развала
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Олег
зробіть прозору систему написання книг а не той трей що є та відкати і тупих чиновників

Чтобы получать первым
все новости от «Osvita.ua»
в Facebook — нажмите «Нравится»

Освіта.ua

Спасибо,
не показывайте мне это!