Владимир Белый: о роли личности в образовании

Качественное образование для всех возможно, когда все готовы требовать внимания власти и напрягаться

Владимир Белый: о роли личности в образовании

Автор: Владимир Белый, заместитель директора по УВР, физико-технический лицей г. Херсона.

Якісна освіта для ВСІХ можлива лише тоді, коли ВСІ не лише готові по-справжньому напружуватися, щоб вчитися на межі сил та здоров'я, а й прагнуть того, вимагаючи до себе уваги як місцевої, так і центральної влади.

Останнє буває саме таким лише тоді, коли організація освіти у частині поточних занять за щоденним розкладом стоїть на двох «китах»:

  • по-перше, на початку - за однаковим для всіх змістом мінімального Держстандарту;
  • по-друге, на завершальному етапі (ІІІ ступінь системи ЗСО) - профільно орієнтованою на особистісні пріоритети та здатність старшокласників.

Всі школи/гімназії можуть у державі бути однаково гарними за змістом та зовнішньо, але ліцеї для старшокласників не лише гарними, а й обов'язково різними за змістом та за специфікою свого учнівського контингенту. Адже їх (різні індивідуальні пріоритети) не реалізуєш у рамках одного класу, а зібрати до одного класу «однодумців» - це як раз присісти.

Якісну освіту не отримують, а лише здобувають. З розумінням цієї іпостасі життя у нас складно.

Зверніть увагу на те, як більшість наших людей закінчує розмову у момент переходу до наступного свого напрямку турбот і як те роблять більшість іноземців: у нас чуємо: «Ну, давай!», а у них: «Так, ну пішли».

Ми чекаємо, що нам мають дати, а у світі спрямовують себе робити справу.

Так і у навчанні - наші діти/батьки вважають, що їм мають дати освіту, а у світі - не уявляють, щоб влада не зробила своєї справи (створила умови), яка надає можливість громадянину добути свого своїми зусиллями. І при цьому через вимогу мати гарного вчителя, у тому числі, але не проханнями «намалювати» гарну оцінку.

Оригинал

Освіта.ua
11.05.2018

Популярные блоги
В. Громовой: «миздобули» не перевелись в образовании Два основных скрытых мотива организации конкурсов - заработать денег и оправдать свое существование
О. Халепа: оставьте в покое дистанционное образование! Дистанционное обучение - предвестник глобальных изменений в образовании, причем необратимых изменений
Д. Семенов: убивает ли бесплатность образования его развитие? Каждая инвестированная в обучение гривна - это не только польза для себя, эти деньги двигают отрасль в целом
Р. Харчук: борьба за ЗНО по литературе необходима Пусть закрываются ненужные псевдоуниверситеты, а ЗНО - это единственное спасение образования
Комментарии
Аватар
Осталось 2000 символов. «Правила» комментирования
Имя: Заполните, или авторизуйтесь
Код:
Код
Нет комментариев